תכונה היום בקרב יהודי טוניסיה בכלל ויהודי ג'רבה בפרט עם קריאתו היום אחר הצהרים של רחוב בשכונת הר חומה שבירושלים על שמו של גדול רבני ג'רבה, ר' משה כלפון הכהן.

באירוע ישתתפו לבד מצאצאיו ומוקירי זכרו של הרב גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אישי ציבור ורבנים.

נזכיר כי לפני שנים אחדות הועלו עצמותיו של הרב מג'רבה לירושלים ונטמנו בהר המנוחות במעמד אלפים רבים שהגיעו ללוותו ובראשם אישי ציבור ורבנים כרב עובדיה יוסף, הראשון לציון הרב עמאר, ר' מאיר מזוז ורבים אחרים. העלאת עצמותיו התאפשרה לאחר פעילות חשאית ארוכת שנים מול ראשי הקהילה בג'רבה והשלטונות בטוניס.

הרב שנפטר בשנת תש"י שימש כאב בית דין ובמרוצת שנות כהונתו זרמו אליו שאלות ובקשות התייעצות תורניות ממדינות צפון אפריקה כולן ואף ממדינות אירופה שעם גדולי רבניה שמר על קשר. כמו כן ידוע קשר מכתבים ששמר עם רבה של ארץ ישראל, הראי"ה קוק זצ"ל.

הרב כלפון משה הכהן הותיר אחריו עשרות ספרים, הבולטים והמוכרים שבהם הם סדרת ספרי 'שואל ונשאל' ו'ברית כהונה'. עד כה יצאו לאור למעלה משבעים וידוע על כתבי יד רבים הממתינים להוצאתם לדפוס. על דמותו יצאו ספרים רבים כדוגמת הספר 'עמוד ההוראה' ואחרים.

עוד נזכיר כי באחרונה יצא לאור ספרו של ד"ר ראובן מאמו 'תהילה למשה' ובו קיבץ את התייחסותו של הרב כלפון משה הכהן לסוגיית הציונות והחובה להירתם מעשית לבניינה של ארץ ישראל. בספר התייחסויות רבות גם לעולם החילוני, לראשי המדינה והמדינה שבדרך (הרב נפטר בשנת תש"י). הספר כלל בין השאר גם צילום עמוד ובו חישוב מיוחד אותו עשה הרב טרם קום המדינה וממנו עולה כי תחילת הגאולה על פי הנביאים תחל בשנת תש"ח.

לכתיבת ספרו זה יצא ד"ר מאמו לאחר שהתבקש מהאוניברסיטה העברית לרכז עבודת מחקר על דמותו הציונית של הרב שכן הוא הוגדר כאחד מ-33 אבות הציונות, ועל כל אחד ואחד מהם בוצע מחקר שפורסם באתר האוניברסיטה.

יצוין כי בטקס חנוכת הרחוב על שמו ישתתף גם חבר הכנסת הרב חיים אמסלם שזמן קצר לאחר תחילת כהונתו בכנסת החל במהלך לקריאת שמות רחובות בערים שונות על שמו של הרב. ביוזמתו הוקם יטה מיוחד ששם לו למטרה לקדם קריאת שמות הרחובות. הרב אמסלם קבל על עצמו להוביל ולסייע ליוזמה וציין כי הדבר נעשה בברכתו של הרב עובדיה יוסף "המחבב מאד את תורתו של הגאון מג'רבה, ומרבה להביא בספריו מתשובותיו ומתורתו", כלשונו.