ללא כספים - אין טרור
ללא כספים - אין טרורפלאש 90

הדרישה הישראלית להכרה פלסטינית בהיותה של ישראל מדינה יהודית נתקלה בהתנגדות מקיר לקיר במחנה הפלסטיני.



תנועת חמאס, הרואה בכל "פלסטין" אדמת הקדש אסלאמית, שוללת מטבע הדברים את העמדה הישראלית או כל שליטה של גורם לא מוסלמי על שטח כלשהו מאדמת "פלסטין". חבר הפרלמנט מטעם חמאס, יונס אלאסטל, הסביר במאמר שפרסם לאחרונה את עמדת חמאס ופרט את הנימוקים לה.

אסטל, שמתח ביקורת גם על עמדת הרשות הפלסטינית שלדבריו מביעה נכונות לקבל את הדרישה הישראלית, טוען כי בהכרה בישראל כמדינה יהודית טמונות סכנות מוחשיות לפלסטינים, כמו לדוגמה ביטול זכות השיבה של יותר משישה מיליון פליטים פלסטינים והכרה בזכות "הציונים" לגרש יותר ממיליון ורבע פליטים פלסטינים שעודם מתגוררים בתוך שטח "אדמותיהם הכבושות מ-1948" באמתלה של חוק הנאמנות.

עוד אמר אסטל, כי סכנות אחרות קיימות בהמשך המדיניות הישראלית החותרת לייהד את איו"ש באמצעות המשך הבנייה בהתנחלויות, בכוונה לרוקן את עזה מתושביה ולדחוף אותם לחצי האי סיני ובחתירה האסטרטגית של ישראל לממש את גבולות ההבטחה להקמת המדינה היהודית מהנילוס לפרת. כהוכחה לטענתו זו הוא נסמך על הפרוטוקולים של זקני ציון, המדברים על "המדינה העולמית של היהודים" שלמענה הם מוכנים "למכור את כבוד נשותיהם הטמאות".

בהקשר זה מעלה אסטל טיעון נוסף נגד הכרה בישראל כמדינה יהודית. "אני חושש שיבוא יום ואנו נמצא את עצמנו תחת לחץ לפצות את היהודים על הכיבוש שלנו את פלסטין מאז הכיבוש האסלאמי בשנת 15 להיג'רה (637), כפי שהם עושים היום לגרמנים המפצים אותם על השואה השקרית, אשר את סיפורה הם מקדשים יותר מאשר את התורה עצמה", כתב.