אנשי הימין הגיעו לאום אל פאחםחזקי עזרא

ביקורם של אנשי הימין באום אל פאחם נתקל בקבלת פנים "חמה" כאשר תושבי המקום החלו מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון שנערכו במקום.

הכוחות פתחו במרדף בין סמטאות השכונה הדרומית של אום אל פאחם ולאחר עימות קצר הופסק יידוי האבנים אך קריאות המחאה נגד פעילי הימין נמשכות. כוחות משטרה מתוגברים מפרידים בין מפגיני הימין לתושבים המוחים נגדם. בעימותים ובניסיונות להרגעת הרוחות נעצרו שלושה מהתושבים. המשטרה עושה שימוש ברימוני הלם על מנת לפזר את המתפרעים, המיידים אבנים ומבעירים צמיגים.

יצוין כי על פי תנאי הרישיון אמורה הפגנת פעילי הימין להימשך כשעה.

המפגינים שהגיעו עם דגלי ישראל ושלטי מחאה ממקדים את מחאתם נגד תנועה האיסלאמית אותה הם דורשים לסגור, דרישות העולות הן בקריאות והן בשלטי המחאה שהביאו עימם לאום אל פאחם. "נפעל להוצאת התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק", מבטיח פעיל הימין איתמר בן גביר, מראשי המפגינים. "אנחנו לא מפחדים להגיע לכל מקום. אום אל פאחם היא עיר יהודית ותהיה עיר יהודית", אמר עוד בשעות הבוקר ברוך מרזל.

יצוין כי בראש ההפגנה עומד, נוסף על בן גביר וברוך מרזל, גם חבר הכנסת מיכאל בן ארי.

נזכיר כי טרם הגעת אנשי הימין לעיר התקיימה במועצת אום אל פאחם ישיבה מיוחדת בה הוחלט שלא להשבית את הפעילות בעיר ולנסות להתנהל באופן רגיל. נראה שהכוונה הזו לא חילחלה לאוכלוסיה המקומית.

סמפכ"ל המשטרה, ניצב אילן פרנקו, נכח במחוז הצפוני במהלך האירוע ובסיכומו מסר לערוץ 7 כי הוא מגבה את השוטרים. הוא מספר כי היה עד להתנהלות מקצועית, מיומנת, נחושה ומידתית של שוטרי המחוז בפיקודו של מפקד המחוז ניצב קורן.

עוד אומר ניצב פרנקו כי פעולת המשטרה נועדה לאפשר את קיומה של ההפגנה ובכך לממש את ההליך הדמוקרטי במדינת ישראל. באשר להתמודדות עם המתפרעים מול ההפגנה אומר הסמפכ"ל כי "הכוחות פעלו מול המתפרעים ומפירי הסדר וביצעו מעצרים והדין עימם ימוצה".