פינוי גוש קטיף
פינוי גוש קטיףפלאש 90
ד"ר גדי אשל, החבר בצוות שחוקר את "ההכנה המנטלית" שהקים צה"ל לקראת ביצוע העקירה ב-2005, קורא להקמת וועדת חקירה בלתי תלויה לפרוייקט "ההכנה המנטלית" שיזם האלוף במילואים דן הראל לקראת ביצוע תוכנית ההתנתקות.
 
ד"ר אשל מזכיר כי אלוף במיל. דן הראל יזם את פרוייקט "ההכנה המנטלית" בפיקוד דרום ובצה"ל כולו, שבוע אחרי דברי אריאל שרון בכנס הרצליה, בדצמבר 2003, כשהתדהמה מהדברים היתה עדיין בעיצומה.


"שבוע, שבו חזון טיהור גוש קטיף מיהודים, נראה הזוי לחלוטין מכל בחינה שהיא, ובודאי מול המנדט שעל פיו - ורק על פיו, נבחר: "דין נצרים כדין תל-אביב", מספר אשל.



"פרוייקט "ההכנה המנטלית", אותו יזם וייסד הראל בצה"ל שבוע לאחר היציאה המוזרה ההיא של שרון, העביר את צה"ל כולו שטיפת מוח.   שטיפת מוח, שדרסה את ייעודו ואת רוחו, השניאה את מיישבי ארץ ישראל על חייליו ועל מפקדיו והפכה אותם ל"אויב", והסבה את הצבא הלוחם כולו לפצל"ם-גירוש-יהודים", מזכיר אשל.

כפי שהסתבר אח"כ, הרי בנוסף לפשע גירוש יהודי המחוז, סירסה הסבה זו גם את הלחימתיות של צה"ל, והביאה יותר מכל לְשבר מלחמת לבנון השניה. ההכאה על חטא של דן הראל מחייבת הקמת וועדת בדיקה בלתי תלויה לפרוייקט "ההכנה המנטלית" אותו יזם והניע. וועדה חיצונית בלתי תלויה, שלא תטייח את שנעשה בשטיפת מוח זו, ולא תלבין את האחריות האישית בה נושאים יוזמיה ועושיה", דברי אשל.