המשפטן ד"ר חיים משגב סבור כי החלטת בית המשפט בנוגע לצחי הנגבי, מחסלת קרירה של פוליטיקאי שניסה לשנות את השקפת עולמו כדי למקסם רווחים פוליטיים.

"הנגבי הבין בשנים האחרונות  באיזה צד של הפרוסה מרוחה השמנת, ומאיש שמאמין בשלמותה של ארץ ישראל הוא הפך לאיש שמאל, הוא הבין באיזה צד כדאי לו להיות ולכן גם אפשר להבין מדוע הוא זכה פתאום לחיבוק אמיץ מכל מיני גורמים שבעבר התרחקו ממנו, פתאום הוא הפך למין גאון פוליטי, למבוגר האחראי, לאחד כזה שרק הוא מסוגל לאחד את המערכת הפוליטית".

משגב מתקשה להבין, איך מנהיגי מפלגה שמתיימרת לרחוץ בניקיון כפיים כמו מפלגת קדימה, מגינים עכשיו על אדם ששיקר במצח נחושה, "הנגבי היה גם בעבר יו"ר ועדת הבחירות, איך אדם כזה ששיקר במצח נחושה יכול לחזור לפוליטיקה".

לדבריו, טוב עשה בית המשפט שלא התחשב במכתבי ההמלצה ששלחו לו קברניטי המדינה, "תאר לעצמך שבית המשפט היה מתחשב בכך ומאפשר לו להמשיך להיות יו"ר ועדת החו"ב, הרי המשמעות של זה שהמערכת הפוליטית הייתה מצליחה להשפיע על מערכת המשפט וזה דבר חמור".

ד"ר משגב משוכנע שהנגבי לא יהיה שר בישראל, "אם הוא רוצה, יתכבד להמתין שבע שנים ואולי אז ינסה לחזור. כולנו זוכרים איך בעבירה דומה שהתבצעה בשנות התשעים על ידי השר דאז הרב רפאל פנחסי, נאלץ זה להיפרד מייד מהכנסת, היום אגב החוק הרבה יותר מחמיר מאז, ואין שום סיבה למחול להנגבי רק בגלל שהוא מקבל חיבוק חם מפוליטיקאים רבים".