אוטובוס ילדים הסעה
אוטובוס ילדים הסעהפלאש 90

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק "מלווה נהג אלקטרוני בהסעות תלמידים" של חברת הכנסת רונית תירוש, מנכ"ל משרד החינוך לשעבר.



הצעת החוק מדברת על מכשיר חדיש – מלווה נהג אלקטרוני, שהוא התקדמות לעומת מכשיר "טחוגרף" הנמצא כיום בחלק מהרכבים.



המכשיר מזהה נהיגה עבריינית של נהגים במגוון פרמטרים, וכאשר הנהג מבצע עבירות תנועה, כגון מהירות, פניות חדות, בלימות פתע ונהיגה מסוכנת - הדיווח נשלח ישירות למפקח עליו וניתן כך להורידו מהכביש.



רונית תירוש אמרה היום "בתקופה זו בה מתרבים התאונות, הצעת החוק הזו תאפשר לנו לשמור על הילדים, אך גם תרגיל את הנהגים לנהיגה זהירה יותר מכיון שיהיו מודעים לפיקוח ההדוק שמוטל עליהם. זהו שלב חשוב שבו עברנו ממצב של לדבר על תאונות הדרכים לעשייה ממשית למניעתן"



מתוך דברי ההסבר לחוק "כיום אין כל מעקב אחר נהיגתו של נהג ברכב הסעת תלמידים. הורים שולחים את ילדיהם מדי יום בהסעות למוסדות החינוך השונים עם חשש שמא לא יגיעו בשלום למחוז חפצם. לדאבוננו, הוכח בעבר כי לעיתים נהגים המסיעים תלמידים ברכבי הסעה, אינם זהירים ואף מבצעים עבירות תנועה".



עוד נכתב "מוצע לקבוע כי כל רכב להסעת תלמידים יהיה חייב בהצבת מלווה נהג אלקטרוני (מערכת ניטור נהיגה) שתבצע מעקב אחר נהיגתו של נהג הרכב, ותאפשר לגלות  כל התנהגות חריגה או ביצוע עבירות תנועה, אשר יש בהן כדי לסכן חיי אדם.

אם יתבצעו עבירות תנועה יהיה מחויב קצין הרכב לדווח על פרטיה למעניקי ההיתר בהסעות תלמידים במשרד התחבורה.

מטרת החוק היא למתן את התנהגותו של נהג המסיע ילדים, ולעצב אצלו דפוסי נהיגה אחראיים".