
ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום להמשך הדיונים בהצעת חוק הטיס. בפתח הישיבה מסר מנהל רשות התעופה, גיורא רום, לוועדה פרטים לגבי הערפל הכבד שגרם לדחיית טיסות בנתב"ג ולנחיתת מטוסים בשדות תעופה סמוכים.
לדברי רום, העיכובים בטיסות והפניית מטוסים לנחיתה בשדות תעופה סמוכים בלרנקה או בעמאן הוא תהליך סטנדרטי והמטוסים מתחילים לחזור להמריא ולנחות בנתב"ג.רום התייחס לסגירת שדה התעופה בעובדה ואמר: "אני סגרתי אותו כי אין בו פקח אזרחי והוא לא עומד בסטנדרטים של שדה תעופה אזרחי".
יו"ר הישיבה, ח"כ יצחק וקנין, ביקש לדעת האם ניתן היה לנחות בעובדה אם היה מדובר בשדה סטנדרטי. לדברי רום, בעקבות מזג האוויר היו צריכים להפנות 25 טיסות לשדות חלופיים והשדה בעובדה יכול היה לקלוט רק 3-4 מטוסים.
"בעובדה אין השירותים הנלווים ואין בו תהליך של נחיתה בעזרת שירותים אוטומטיים", הסביר רום. "כשצריך אלטרנטיבה השיקול הראשון הוא לנחות בביטחון והשיקול השני הוא לתת שירותים שיאפשרו המראה מחודשת. אני מקווה שתוך 8-10 שנים יהיה בישראל שדה תעופה נוסף שיוכל לתת שירותים".
ח"כ זאב ביילסקי, פנה לרום בבקשה לבדוק את האפשרות לשלוח מסרונים לנוסעים עוד בשעות הלילה כאשר ידוע שיהיו עיכובים בטיסות היוצאות בבוקר. רום השיב כי יבדוק את האפשרות לבצע את הדבר עם רשות שדות התעופה וגם עם חברות התעופה.