הרב עמאר שוחח עם סטודנטים בצל המחאהיוני קמפינסקי

הראשון לציון הרב שלמה עמאר הגיע היום (רביעי) לקריה האקדמית אונו ושוחח עם הסטודנטים. בתשובה לשאלה של אחד התלמידים החרדים אמר הרב "בשנים האחורונות התפתחה המגמה של אלו (החרדים) ההולכים ללמוד במקצועות השונים, חלק לעבודות פיזיות וחלק הולכים לצבא והענין הולך ומתרחב כך שלאט לאט נותרים אלה שנשארים בתורה ברצינות".



מרבית דבריו של הרב התמקדו בצורך באחדות, "באתי לבקש מכם שבכל מאבק, מכל צד ובכל זמן, נדאג שהמאבק יהיה הוגן וצודק, אבל בשום אופן לא מאבק הורס שפוגע בחברה. שתהיה ביקורת כדי לייעל".

עוד אמר הרב "אני לא מנסה לטשטש את ההבדלים, אלא לדאוג שנוכל להמשיך יחד, אנחנו עם אחד בארץ זהו סוד קיומנו. גם אם יש מחלוקות ופערים נשאר קשורים זה בזה".

לגבי צורת המאבק הדגיש הרב כי "גם אם יש מה לומר ולבקר ולהעיר –ויש, שהביקורת בונה,שתהיה בנחת, בבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה. לא להתלהם ולחפש את המילים הקשות, תמיד לחשוב ולדאוג לאחרי המאבק , נצטרך לחיות יחד".

לשאלת סטודנטית לגבי חוקים היוצרים הפלייה וחוסר שיוויון בעם, השיב הרב "נדרוש שיוויון, אך את הדרישה לא נהפוך לשנאה".

יו''ר אגודת הסטודנטים סיון רוזן, אמרה בפתח הדברים כי "עצם הגעת הרב הראשי לקריה האקדמית מביעה את המסר שלו אנו קוראים: אחדות ולא פירוד! המאבק אותו אנו מנהלים הוא מאבק- בעד! ולא מאבק נגד ציבור זה או אחר. בעד- שיווין הזדמנויות בחברה בישראל ובעד טיפוח הדור הצעיר. ברוח זו נמשיך ונפעל למען הדור הצעיר בישראל מותך אותה תחושת אחריות שעל כתפינו , כי אנשים אחים אנחנו".