
YouTube הכריז הבוקר על צירופה של ישראל לפיילוט בינלאומי אותו עורכת החברה עם משרדי פרסום מובילים. הפיילוט, מתבסס על הסכמי שיתוף פעולה במסגרתם משרדים המצטרפים לפיילוט, ייהנו מייעוץ וסיוע מצוותי YouTube ,ייקחו חלק במחקרים לניתוח התנהגות גולשים, ייהנו מתמיכה טכנית, עמלות מדיה וכן, הדרכות תקופתיות.
במהלך החודש הקרוב, ייפגשו נציגי Google ישראל עם הנהלות משרדי הפרסום במטרה לאתר שותפים אסטרטגיים שייקחו חלק בפיילוט שיושק ב- 2011 ועתיד להמשך כשנה.
הפיילוט נערך עד כה בארה"ב, בריטניה, גרמניה, ספרד, איטליה והולנד, כאשר ישראל היא המדינה השביעית המצטרפת לרשימה. קבוצות פרסום מובילות בעולם, כדוגמת Omnicom ופובליסיס בבריטניה וקבוצת Havas בספרד, כבר הצטרפו לפיילוט וחתמו על שיתופי פעולה.
כזכור, YouTube הושק בישראל בשנת 2007, והפלטפורמה עבור המפרסם הישראלי הושקה בנובמבר 2009. לאור האימוץ המהיר של הפלטפורמה ע"י מפרסמים מובילים בין היתר מתחומי הפיננסים והתקשורת, הוחלט כי השוק המקומי בשל להצטרף לפיילוט.
מאיר ברנד, מנכ"ל Google ישראל ומנהל אזורי דרא"פ ויוון אמר: "על פי הערכות emarketer מדצמבר 2009, הצמיחה החזקה ביותר בפרסום המקוון בארה"ב תגיע מהפרסום בוידיאו אשר יעלה מ- 6% מעוגת הפרסום המקוון ב- 2010 ל- 15% ב- 2014. הפרסום בוידיאו עדיין מהווה חלק קטן מעוגת הדיספליי ואנו רואים בשת"פ הנוכחי הזדמנות אדירה להציע למפרסמים בישראל ערוצים יעילים לפרסומות וידיאו ושימוש בפורמטים, המייצרים מעורבות אמיתית בקרב הגולשים ופלטפורמה משלימה לטלוויזיה".