אורית סטרוק
אורית סטרוק

צבי סטרוק, תושב שילה ובנה של יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק, הורשע בחטיפה ובהתעללות בנער פלשתיני בן 15 בעודו כפות. בראיון לערוץ 7 קובעת אמו כי מדובר לא רק בעלילה אלא בקנוניה של ממש.



"זו קנוניה שנרקחה נגד צביקי ובסיבוב הנוכחי הצליחה, אבל אנחנו לא מתכוונים להרים ידיים. יש עוד דרך משפטית לפנינו", היא אומרת ומגדירה את הכרעת הדין כ"טעות איומה".



לדבריה בהנחיית עורך הדין של בנה היא אינה יכולה להיכנס לטיעונים משפטיים ועל כן אינה יכולה לנמק מדוע הדברים שהועלו בבית המשפט אינם נכונים.



"צביקי, מלבד היותו איש משפחה ואב לשלושה ילדים הוא גם חקלאי", היא מספרת על בנה ומציינת כי הוא אינו מסתפק בעבודה במשק המוצלח שלו אלא מסייע למשקים אחרים באזור כולו. לטעמה ההצלחה והשגשוג של החלקות של בנה הם שמובילות את ערביי האזור לסימונו כאויב מר, ולמאבק בו בכל דרך אפשרית.



סטרוק מזכירה בהקשר זה רשימה ארוכה של חבלות, שריפות וכיוצא באלה נגד המשק החקלאי של בנה, ולטעמה גם העלילה המשפטית הנוכחית אינה אלא חלק משרשרת ההתנכלויות הללו.



במקרה הנוכחי, היא אומרת, מדובר באירוע שככל הנראה התרחש בין הערבים לבין עצמם ואת תוצאותיו מפילים על בנה כפי שעשו גם בפעמים רבות אחרות כאשר טפלו אשמת תקריות בין הערבים לבין עצמם על יהודים.



סטרוק מתייחסת בהקשר זה של עלילות שווא מצידם של ערבים גם לפרשת הנער שנדרס במארב האבנים שהוכן לדוד בארי, דוידל'ה. גם במקרה ההוא העיד אותו נער, שבארי דרס אותו בכוונה, עדות שלדברי סטרוק נאמרה בשוויון נפש ובאופן מעורר אמון, ואלמלא העדויות המצולמות המתעדות את מארב האבנים שהוכן לבארי - יתכן והייתה מתקבלת גרסתו. סטרוק מצרה על כך שבמקרה של בנה אין ולא יכול להיות תיעוד, שכן הארוע לא התרחש מעולם. "היכולת של עדים לשקר בלי להניד עפעף לא הופכת את הדברים לאמת, אבל היא משפרת את הסיכויים שלהם לשכנע את השופט".



והאם יתכן  שמישהו בפרקליטות או בארגוני השמאל מנצל את ההזדמנות כדי "לסגור חשבון" איתה על מהלכים משפטיים כאלה ואחרים בעבר, דרך הבן צביקי? סטרוק מעדיפה שלא להתייחס לשאלה מורכבת זו, אך אומרת שכאם היא חשה שבנה משלם מחיר בגללה. "אין לי ספק שהשם שלי מעורר מוטיבציות חזקות, זה קשה מבחינתי. נעשה את הכול כדי לעזור לו לצאת מזה".