המשפחה ראתה את ההרס ופרצה בבכי
(צולם במצלמת טלפון נייד ע"י ועד מתיישבי השומרון)

עובדי המינהל האזרחי הרסו לפנות בוקר בברוטליות את מעיין עין כפיר ע"ש סמ"ר אבנר כפיר חזי הנמצא בתוך שטח הישוב אלון מורה. המעיין, הנובע מתוך נקבת מים היוצאת מההר זרם בעבר לשטח פתוח והמים נשפכו ואבדו.

לפני כשנה וחצי שיקמו משפחתו של סמ"ר אבנר כפיר חזי הי"ד את המעיין בסיוע חבריו לנשק אשר לחמו עימו בלבנון והפכו את המקום למעיין ופינת חמד לזכרו, בהשקעה כספית גדולה של המשפחה השכולה - הוריו , שרה וזכריה חזי, תושבי אלון מורה ושל חבריו לנשק.

במזכירות אלון מורה מספרים כי המעיין קרוי על שמו של אבנר כפיר חזי ז"ל, חובש קרבי שנפל בדרך למוצב הבופור בדרום לבנון בשנת 1997, בטקס חנוכת המעיין השתתפו נציגי היחידה וחבריו אנשי המילואים, כמו כן הדגישו אנשי המזכירות שהמעיין נמצא בתוך שטח הישוב אך היה פתוח לאלפי המטיילים שפוקדים את האיזור מידי חודש וכן לחיילים שנחים במקום.

עובדי המינהל האזרחי השאירו אחריהם הרס טוטלי וונדליזם תוך שהם שוברים והורסים את המעיין ומנפצים את הבריכה ומערכת המים תוך שהם עוקרים שתילים ועצי פרי וזורעים הרס בכל המתחם - רק שלט ההנצחה לזכר כפיר ז"ל נותר מיותם.

קצינת הנפגעים הגיעה לעודד את האם השכולה וועד מתיישבי השומרון

למקום הגיעו בני משפחת חזי, משפחתו של סמר אבנר כפיר הי"ד ופרצו בבכי. אימו, שרה, אמרה, "ברק לקח לי את הבן ועכשיו לקח גם את פינת ההנצחה שעשיתי לו, מצבה מאבן יש לי בהר הרצל ואת מעט החיים שבנו חבריו לזכרו - הרס ברק הלילה".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, בעצמו תושב אלון מורה שהגיע אף הוא למקום חיזק את בני המשפחה והיה נסער בעצמו "אני פשוט מתבייש, אין לי מילים לומר למשפחה, אהוד ברק העסקן המפלגתי הצר בייש היום את מדינת ישראל כולה, תאוות ההרס הבלתי נשלטת שלו, הגזענית – ליהודים בלבד, איננה יודעת שבעה. למי הפריעה פינת הנצחה ומעיין ששיקמה בעשר אצבעותיה ומהונה שלה משפחה שכולה לזכר בנם שנפל על הגנת המולדת בלבנון?".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר במקום: "זו שערורייה שלא ראיתי כמוה. איך היה מרגיש אהוד ברק אילו ביתו שלו היה נהרס בצורה כזו. המעיין ישוקם ויבנה מחדש בזמן הקרוב".

ועד מתיישבי שומרון