בראיון ליומן ערוץ 7 קובעת יו"ר השדולה למעמד המורה, חברת הכנסת עינת וילף (עבודה) כי מעמד המורה בישראל נשחק ואין מדובר רק בשכרו הנמוך אלא בנטילה ממנו של היכולות לנהל מערכת חינוכית סבירה. זאת תוך מתן דגש ציבור רב מדי ומוגזם למה שמוגדר כזכויות התלמיד.



חבר הכנסת וילף מספרת על כוונתה לפעול לביטולה בחוק של אמנת זכויות התמיד, אמנה שלטעמה אינה אלא אמנה לזכויות התלמיד האלים שהוריו עורכי דין, כלשונה.



מחר צפויה וילף לכנס בכנסת דיון מיוחד של השדולה. במהלך הדיון יוצגו לצד נתונים קשים על מעמד המורה גם עדויותיהם של אנשי חינוך שהותקפו על ידי הורים שביקשו לגבות את ילדיהם על חשבון מעמד המורה והמנהל, ולעיתים, כך היא מספרת, הורים נאבקים בינם לבין עצמם על מעמדם בעיני הבן ולשם כך תוקפים ביתר עוז את המורים כדי להוכיח לילדם שהם מעניקים לו גיבוי מול המערכת. לדבריה התופעה מתרחשת רבות אצל משפחות שבהן ההורים גרושים.



וילף מזכירה את תקיפתו בשבוע שעבר של סגן מנהל בית ספר על ישי הורה שבנו לא הורשה לצאת לטיול שנתי בשל בעיות משמעת. היא מציינת בדבריה שלא כל האירועים מגיעים לידיעת התקשורת ולא כולם מוכרים על ידי הציבור הרחב. היא מזכירה גיבוי אוטומאטי של הורים את ילדם בפני המערכת ומקרים של אלימות מילולית של הורים כלפי נציגי המערכת כדוגמאות לשגרת היומיום במערכת החינוך בישראל.



"אין ספק שזכויות התלמיד יצאו מההקשר המקורי שלהן. לא דיברו בהן על חובות מול זכויות ולא נוצר מצב מאוזן", היא אומרת בהתייחסה לכוונתה לבטל את חוק זכויות הילד. באשר לביקורת שצפוי מהלך זה לספוג אומרת וילף כי את הביקורת על המהלך היא מקבלת בעיקר ממי שאינם אנשי חינוך ואינם מבינים את ההשלכות.



באשר לחוק זכויות התלמיד מציגה חברת הכנסת וילף מספר דוגמאות לתקלות העולות ממנו. "יש מגבלות מאוד חמורות להרחקת תלמיד מבית הספר. ההנחיה הזו מכניסה עורכי דין לכותלי בית הספר. כשילד יודע שהוא מוגן בכל מצב זה לא מאפשר למורה ללמד. אין עליו שום רסן. קיימות בחוק זכויות התלמיד אמירות עמומות על כך שאסור להשפיל את התלמיד ולא ברור מה זה אומר. כל אחד יכול לפרש כל אמירה כהשפלה. צריך להילחם למשפטיזציה של מערכת החינוך".



לדבריה המציאות הנוכחית אינה מותירה ברירה אלא לבטל את חוק זכויות התלמיד ולחוקק אותו מחדש באופן נכון וראוי יותר.