
איתן כסיף, מנכ"ל TNS טלגאל ו-TGI ישראל השתתף אתמול (שלישי) בכנס שיווק למגזרים של המרכז הישראלי לניהול והציג את נתוני המחקר שלו בנושא הציבור הדתי לאומי. כסיף קובע כי יש להתייחס למגזר זה כפלח עצמאי אשר שונה במהותו הן מהציבור החרדי והן מהציבור החילוני וסיפר כי באמצעות שפע המידע הנמצא במאגר TGI ניתן לאתר, לתאר ולתכנן על בסיס המגזר הזה.
להלן חלק מהממצאים כפי שהוצגו ע"י כסיף:
מדובר בפלח של כ- 14% מכלל האוכלוסייה הבוגרת היהודית – מעל חצי מיליון איש. זאת לעומת מגזר החרדי המהווה כ- 11% מכלל האוכלוסייה (יהודית מעל גיל 18). מבודל בדמוגרפיה, בעמדות / סגנון חיים, בצריכת תקשורת ובצריכת מוצרים ומותגים הן מכלל האוכלוסייה והן מהמגזר החרדי.
אפיון סוציו-אקונומי:
צעיר יותר לעומת כלל האוכלוסייה: 25% יותר גילאי 18-34
מבוגר יותר מאשר מגזר החרדי - פי 2 ייצוגיות של גילאי 35 + מאשר מגזר החרדי שהינו מאופיין על ידי ייצוגיות יתר בקרב גילאי 18-34
כ- 35% בעלי תואר ראשון או שני - בוהה מעט מכלל האוכלוסייה, ובהרבה מעל שיעור בעלי תואר במגזר החרדי שעומד על כ- 18%
כ- 60% בעלי הכנסה ממוצעת ומעלה – דומה לכלל האוכלוסייה.
חשיפה לתקשורת:
פחות זמן קריאה בעיתונות יומית לעומת כלל האוכלוסייה אבל יותר לעומת חרדים.
זמן גלישה דומה לכלל האוכלוסייה ומשמעותית יותר לעומת החרדים.
האזנה לרדיו בדומה לכלל האוכלוסייה, ומשמעותית יותר לעומת מגזר החרדי.
מתוצאות הסקר שהוצג בכנס:


