השריפה בכרמל
השריפה בכרמלשי וקנין

ארבעה מסוקים מדגם "יסעור" ו"ינשוף" של חיל האוויר, משתתפים בפינוי הפצועים מהמקום.

רשף חזי לוי, דובר שירותי הכבאות, מסר כי צה"ל מספק כמויות גדולות של מכליות מים והעמיד לרשות שירותי הכבאות כוחות קרקע המסייעים בגזרה. גם כוחות פיקוד העורף פועלים בגזרה, בתיאום עם כוחות הכיבוי והחילוץ.

דובר צה"ל מוסר כי בשעה זו מסייעים כוחות רבים של צה"ל לכוחות הכיבוי והמשטרה באזור האסון המתרחש בכרמל. צה"ל הציב לרשות מפקד מחוז הצפון של משטרת ישראל (מפקד האירוע) מסוקי חיל-האוויר, עשרות צוותי רפואה הכוללים חובשים רופאים וציוד רפואי, שני גדודים מטכ"ליים לטובת סיוע כיבוי השריפה, מכליות מים.

פיקוד העורף העמיד לרשות משטרת ישראל את הצוותים לטיפול בפיגוע המוני בפיקוד מפקד המחוז הצפוני של פיקוד העורף.

כן הועמדו ארבעה דחפורים מסוג D-9 וציוד כבד לטובת כיבוי האש.

מאות חיילים מבסיסי ההדרכה הקרובים הופנו לסיוע לכוחות.

הפצועים פונו לשלושת בתי החולים הגדולים בחיפה - רמב"ם, כרמל ובני ציון, שם נערכים לאירוע רב נפגעים. מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, אמר בראיון לגלי צה"ל, כי הארגון נמצא בקשר עם כל בתי החולים במדינת ישראל.



ראש מערך שירותי הכיבוי, רב טפסר שמעון רומח, אמר הערב כי "לא נראה שנשתלט על האש בשעות הקרובות, אנו נערכים לכיבוי במהלך כל הלילה. הכבאים נמצאים בתוך הלהבות ואני חושש שיש נפגעים. הכבאים לוקחים סיכונים בכל שריפה, גם באסון גדול שכזה".



מוקדם יותר, בעקבות הדליקה, פונה קיבוץ בית אורן מיושביו, וכן עשרות משפחות בעוספיה, כלא דמון הסמוך לעוספיה, אוניברסיטת חיפה ומלון "יערות הכרמל". משרדי הבריאות והגנת הסביבה קוראים לתושבים שלא לשהות בחוץ ללא צורך, עקב חשש מחשיפה לחומרים מסוכנים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס למימדי השריפה באומרו כי "בשעה זו משתוללת שריפה קשה בהר הכרמל עם נפגעים רבים. אנחנו רותמים את כל הכוחות של המדינה כדי לטפל באסון הזה, על מנת לחלץ את הפצועים ולעצור את האש. זהו אסון בהיקף שלא הכרנו. שוחחתי לפני דקות אחדות עם השר לביטחון פנים ומשטרת המחוז. דיברתי גם עם שר הביטחון, שיעמיד את כל הכוחות האפשריים של צה"ל".