נתניהו עם הכבאים. אתמול
נתניהו עם הכבאים. אתמולפלאש 90

ישיבת הממשלה השבועית, אשר נערכת הבוקר בטירת הכרמל, נפתחה בדקת דומיה לזכרם של הרוגי אסון השריפה בכרמל.

ראש הממשלה פתח את הישיבה בדברי תנחומים למשפחות ההרוגים, "אנחנו ביום קשה של אובדן ושכול, ליבנו עם המשפחות המביאות את יקיריהן לקבורה".

ראש הממשלה הבהיר כי הוא דורש ששיקום האזורים שנפגעו יתבצע בזריזות וללא בירוקרטיה, "הממשלה מתכנסת כדי לדון בסיוע מהיר לאלו שנפגעו, אנחנו מצווים לשקם במהירות האפשרית את המקומות שנפגעו. אני לא רוצה עיכובים, אני לא רוצה בירוקרטיה, אני רוצה קיצור תהליכים. תוך מספר ימים המפונים יחזרו לבתיהם או לפתרונות דיור חלופיים עד לשיקום הבתים".

נתניהו התייחס לבקשת העזרה ממדינות העולם, תוך שהוא מציין כי "אנחנו עדיין בעיצומה של שריפת יער ענקית, הכבאים עושים עבודת קודש תוך חירוף נפשם, אולם בסוג שריפה כזה רק מטוסים יכולים להכריע, גייסנו למעלה מ-30 כלי טייס מכל העולם, בצהריים אמור להיכנס לפעולה מטוס ענק ששכרנו מחברה אמריקנית".

לדבריו, "הדרך היחידה לטפל בשריפה מסוג זה היא בשילוב של שני כוחות אויריים, מקומי ובינלאומי. בשריפת הענק בקליפורניה ארה"ב נעזרה בשמונה מדינות נוספות, בשריפת הענק ברוסיה - רוסיה לא היססה לבקש עזרה ממדינות שונות, ביניהן מדינות מהן גם אנחנו ביקשנו וקיבלנו עזרה".

"הנושא השני הוא הצורך להקים מערך מוטס מקומי, גם אם יהיה לנו מערך כזה הוא לא בהכרח יפתור את הבעיה ועדיין אנו עלולים להזדקק לסיוע בינלאומי", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש, כי "הנושא של סגירת הפערים במערך הכיבוי השגרתי, הקרקעי, הלא מוטס, נמצא על סדר יומה של הממשלה וכבר התחלנו לטפל בו, אבל הנושא הזה הוא נפרד ונבדל משאלת שריפות הענק".

"אני רוצה להודות לכבאים, לחיילי צה"ל, לאנשי מד"א וזק"א, למתנדבים ולעם כולו שהתגייסו. אני מודה גם לנשיאים וראשי מדינות זרות שסייעו לנו, ולשר החוץ ואנשי משרדו ולראש המל"ל עוזי ארד ואנשי צוותו, אשר סייעו לנו בגיוס העזרה", חתם נתניהו.