מעמד ההודעה על בחירתה לפני יומיים
מעמד ההודעה על בחירתה לפני יומייםפלאש 90

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה לראש הממשלה נתניהו מכתב התפטרות מהתפקיד אותו התבקשה לבצע – ניהול צוות שיקום אזור הכרמל והטיפול בתושבים שרכושם ובתיהם נפגעו.

פיירברג מציינת במכתבה כי התרשמה שמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, מוביל את מאמצי השיקום עם צוות המנכ"לים בראשותו ועל כן לא נותר צורך בתפקידה.

נזכיר כי אתמול, יממה לאחר שהודיע ראש הממשלה על מינויה של פיירברג לתפקיד, התקיים סיור של מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים באזור הכרמל, אולם יו"ר מועצת חוף כרמל סירב לשתף אותה בסיור והודיע לה שיוכל לדאוג לתושבי הישובים שלו לבדו ואינו זקוק לעזרתה. פיירברג נותרה ברכב ולא יצאה ממנו במהלך הסיור.

עוד נזכיר כי מאז היוודע דבר מינויה של פיירברג נמתחה ביקורת על עצם המינוי  ועל אופן התנהלותו של ראש הממשלה לקראתו. על פי חלק מהדיווחים העיתונאים שהוזמנו למסיבת העיתונאים בה דווח על המינוי ידעו על כוונת ראש הממשלה למנות את פיירברג לפני ששרי הממשלה ידעו על כך, עובדה שהתפרשה כנמהרות מצידו של נתניהו. כמו כן נטען שלבד מהיות פיירברג מקורבת לנתניהו ובכירה במרכז הליכוד אין מניע אחר לבחירתה. יצוין כי במקביל לביקורת דאגו המותחים אותה לציין כי פיירברג עצמה ראויה ומוכשרת לתפקידים מיוחדים כפי שהוכיחה כראש עיריית נתניה, אך המינוי הספציפי הזה בוצע שלא כראוי, לטעמם.

יצוין כי גם התנועה לאיכות השלטון שיגרה מכתב לראש הממשלה בדרישה לבטל את המינוי, ובו הביעה תמיהה על המינוי "כאשר צוות זה כפוף לממשלה ועל כן מצופה כי יורכב מנציגיה". עוד הוסיפו אנשי התנועה וכתבו כי "לא ברור מדוע לא ניתן היה לבחור לתפקיד זה את ח"כ מיכאל איתן, השר המופקד על שיפור השירות הממשלתי לציבור, או את ח"כ יוסי פלד, שר ללא תיק, אשר על פניו נראים כמועמדים טבעיים ומתאימים יותר לביצוע התפקיד ותיאום עבודת הצוות אל מול הממשלה".

"לאור כל זאת ולאור הביקורת הציבורית הנרחבת אשר הושמעה בעניין זה מגורמים רבים בציבור, התנועה קוראת לראש הממשלה לבטל את בחירתה של הגב' מרים פיירברג לראש צוות הטיפול המיוחד, ולפעול לבחירת גורם מתוך הממשלה", כתבה התנועה, אולם עד שליחת המכתב כבר הודיעה פיירברג עצמה על התפטרותה, כאמור.

בתגובה להחלטתה של פיירברג הביע ראש הממשלה את צערו על ההחלטה אך קיבל אותה והותיר את השליטה על שיקום תושבי הכרמל לידי מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים.