
חג החנוכה נחוג כבר 2000 שנה, וב-43 השנים האחרונות גם ביהודה ושומרון, אבל השנה הצליחו החנוכיות בשומרון להרגיז את הרשות הפלשתינית.
כבכל שנה, הרכיבו עובדי הצוות הטכני במועצה האזורית שומרון בצמתים ובכבישים הראשיים בשומרון חנוכיות חשמליות עם נורות הנדלקות בערבי החנוכה, לפי מספר הנרות של אותו יום. מדובר במעשה שגרתי של מצוות "פרסומי ניסא" הנהוג גם ברוב הרשויות המוניציפאליות בארץ ומחמם את לב התושבים.
מתוך 330,000 אזרחים יהודיים החיים ביהודה ושומרון, למעלה מ-80,000 איש מתגוררים בשומרון, מתוכם כ-28,000 במועצה האזורית שומרון, 55% מהם חילוניים ו-45% דתיים. כולם נוסעים בכבישים אלו, יחד עם רבבות אזרחים שאינם מתגוררים ביו"ש אך נוסעים באיזור לצורך, עבודה, לימודים או קיצור דרך בנסיעתם. גם השנה שימחו החנוכיות את לב מאות אלפי הנוסעים בכבישי השומרון.
אלא שהשנה הצליחו החנוכיות להרגיז את ראשי הרשות הפלשתינית..
בצעד שנראה כפרק בקומדיה, פירסמה סוכנות הידיעות של אש"ף באתר "וואפא" ידיעה נזעמת על הצבת החנוכיות, וטענה כי בכך מנסים המתנחלים להשליט בכוח את הדת היהודית על המרחב. בהודעת סוכנות הידיעות של אש"ף נכתב (תרגום חופשי):
"סוכנות הידיעות של אש"ף מוחה על הצבת חנוכיות מדרום לשכם.
מתנחלים הציבו חנוכיות נחושת ענקיות בסמוך לכניסה לשכם. ע"פ העדויות החנוכיה הוצבה ע"י מנוף במשולש זרתרא מספר ק"מ מדרום לשכם.
האיזור הינו מרכז לכמה התנחלויות. החנוכיה משמשת לפולחן יהודי והמתנחלים האידיאולוגים מתכוננים לכפות את דתם על המרחב באמצעות פעולות אלו".
במועצה האזורית שומרון הגיבו בחיוך ל"טענות". ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר: "זה באמת מעלה חיוך ואפילו מצחיק, אך יחד עם זאת, הכעס שעוררו החנוכיות אצל ראשי ארגון הטרור אש"ף, דווקא מראה לנו את חשיבות המצוה הבסיסית בחנוכה לפרסם את הנס ע"י החנוכיה. מהותו של חג החנוכה היא החיבור בין עם ישראל לארץ ישראל ולזהותו היהודית הגאה. אם הרשות הפלשתינית, שעיקר התבססותה וכוחה מתבסס על החלשת הזהות היהודית ועמעום הקשר בין עם ישראל למולדתו, כל כך נחרדת מהחנוכיות, סימן שאפילו מחבלי אש"ף מבינים בתוך ליבם את המסר והחיזוק הגדול של חנוכה לעם ישראל, בחיבור מחוזק לארץ ולזהותו היהודית.
"אל מול כל הבלבולים והחולשות המדיניות, אנו שואבים כוח ועצמה מנרות החנוכה, כפי שנאמר וכנראה מבינים אפילו גם ברשות הפלשתינית: 'מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך'".