שחרור מחבלים
שחרור מחבליםפלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק של השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שתאריך באופן ניכר את משך התקופה שבה ניתן יהיה למנוע מאסיר ביטחוני החשוד בעבירות טרור להיפגש עם עורך דין.

לפי ההצעה שתעלה לדיון, יוכל בית המשפט למנוע מאותם אסירים מפגש למשך תקופה מירבית של חצי שנה - במקום 21 ימים בלבד, כפי שנהוג כיום - כל עוד התקופה המצטברת אינה עולה על שנה.

השינויים המלאים בזמנים - מנהל בית הסוהר רשאי להורות על מניעת פגישה לפרק זמן שלא יעלה על 96 שעות, במקום 24 שעות כיום; נציב בתי הסוהר רשאי, בהסכמת פרקליט המדינה או המשנה לפרקליט המדינה, להורות כאמור לתקופה נוספת שלא תעלה על 14 יום, במקום 5 ימים כיום; בית המשפט המחוזי רשאי להורות על הארכת התקופות לתקופות נוספות שלא יעלו על חצי שנה בכל פעם, במקום 21 יום כיום, ובלבד שסך כל התקופות לא יעלה על שנה.

לשכת השר לבטחון פנים אמרה היום "השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' הניח את הצעת החוק לדיון בעקבות מידע שהתקבל במערכת הביטחון המעלה חשש כי עורכי דין ניצלו את תפקידם כדי לקדם ביצוע של עבירות ביטחוניות וכדי לסייע בתכנון ובתיאום שלהן". על פי מידע והערכות מודיעיניות ניתן להצביע על מקרים של  עורכי דין מסויימים שקיים חשש ממשי שהם מנצלים את האפשרות שניתנת להם להיכנס לבתי הכלא לצורך מתן שירות מקצועי לאסירים לצורך ביצוע תיאום פעילות הקשורה לארגון טרור. נוסח הסעיף היום אינו מאפשר למנוע פגישות מהעילה הזו, למרות הסיכון הטמון בקיום פגישות שיש חשש המבוסס על מידע והערכות מודיעיניות כי זוהי תכליתו"