"מתנצל". דנון
"מתנצל". דנוןפלאש 90

מעל בימת הכנסת הקריא חבר הכנסת דני דנון, איש הליכוד, מכתב שניסח כ"מכתב התנצלות" בפני הטורקים. זאת בעקבות הדיווחים על מגעים מואצים בין שליחיו של ראש הממשלה נתניהו לבין גורמים טורקיים ובהם נבחנות דרכים להפשרת היחסים בין שתי המדינות.

כזכור, כדרישה מרכזית מציב ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, את התביעה להתנצלות ישראלית על הרוגי המרמרה ובמקביל גם לפצות את בני משפחותיהם של ההרוגים במשט.

כהמשך ישיר לדיווחים אלה ניסח חבר הכנסת דנון את מה שנראה בעיניו כמכתב ההתנצלות הנכון והראוי להישלח מממשלת ישראל לממשלת טורקיה. במכתב אותו הקריא מעל בימת הכנסת נאמר:

לכבוד

ראש ממשלת טורקיה

רג'יב טאיפ ארדואן

(דרך שגריר טורקיה בישראל)

הנדון: בקשת התנצלות בפני ממשלת טורקיה על אירועי המשט לעזה של אוניית המרמרה

א. נ.

אבקש להתנצל בשם מדינת ישראל כולה בפניך ובפני העם הטורקי על כך שמדינת ישראל לא דאגה לבידוק מוקדם של אוניית הטרור המרמרה קודם יציאתה מטורקיה, שהיה מונע את התחמשותה המוקדמת בנשק חם וקר והובלת פעילי טרור תחת חסות ממשלת טורקיה.

נוכח יחסינו המצוינים ואהדתך הכבירה את מדינת ישראל והמפעל הציוני, אבקש להתנצל על כך שלוחמי השייטת שנתקלו בהגיעם לאוניה בהתנגדות טרוריסטית מזוינת אשר כוונתה הייתה לרצוח אותם, לא התגוננו בנשק חם, ונהגו באיפוק כלפי "פעילי השלום" המתחזים אשר ביקשו להורגם.

סליחה על כך שלוחמי הקומנדו פעלו בהיגיון תוך התחשבות באזרחים הרבים שהיו בבטן האונייה והרגו רק 9 אנשי טרור. במידה ורשויות המדינה היו יודעות כי על הספינה נמצאים מחבלים, ההוראה הייתה מלכתחילה להרוג כל אדם המסכן את אנשינו.

ברשותך מחויבת התנצלות נוספת, על כך שמדינת ישראל שחררה אנשי טרור מסוכנים אשר היו  על האוניה, לא העמידה אותם לדין באשמת ניסיון לרצח ואף מימנה את כרטיס חזרתם לארצך. לסיום, קבל נא את התנצלותנו הכנה והמלאה, על כך שישראל לא פנתה לאו"ם בבקשת גינוי לטורקיה ולא תבעה לחקור את הקשר בין ארגון הטרור IHH למפלגתך ולך, מר ארדואן.

בברכה

ח"כ דני דנון בשם כנסת ישראל