
מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך הציג היום, ב', בפני ועדת החינוך של הכנסת את אופן הטעמת התוכנית הלאומית לתקשוב, אשר יצאה לדרך בראשית שנת הלימודים הנוכחית (תשע"א) ב- 220 בתי ספר בצפון ובדרום. בשנת הלימודים הבאה (תשע"ב) צפויה התכונית להתרחב באופן משמעותי לעוד 670 בתי ספר נוספים. התוכנית תוטמע באופן הדרגתי בכלל מערכת החינוך, במהלך השנים הבאות, זאת במסגרת תוכנית היעדים של משרד החינוך לתקשוב כלל בתי הספר.
במסגרת הטמעת התוכנית הלאומית מוביל המשרד תפיסה כוללת, לפיה הצטיידות בתי הספר תעשה לצד הכשרות מורים, פיתוח חומרי למידה, תפעול ותחזוקה שוטפת של התשתיות. בהתאם לזאת, קבע המשרד תוכנית סטנדרטים לצורך הצטיידותם של בתי הספר, כאשר לכל בית ספר תהא תוכנית עבודה מוגדרת ומסודרת.
לראשונה, התוכנית הלאומית תעניק תקצוב לרכז התקשוב הבית ספרי. רכז התקשוב יהא אמון על התחזוקה השוטפת של תשתיות המחשוב ויסייע בליוויין של התכוניות הבית ספריות. כמו כן, במסגרת הטמעת התוכנית יוקצו למורי בתי הספר מחשבים ניידים, כיתות הלימוד יצויידו במקרן, אמצעי החשכה, לוחות אינטראקטיביים ורמקולים ללמידה. כיתות הלימוד וחדרי המורים יחוברו לפס אינטרנט רחב, כדי לאפשר עבודה שוטפת ויעילה.
מורים מצטיינים, אשר פתחו חומרי למידה המתאימים ללימוד, יתוגמלו על ידי המשרד, וחומריהם יעמדו לרשות כלל ציבור המורים.
דוח של מרכז המחקר והמידע (מ.מ.מ) של הכנסת מציין, כי "בשנת 2009 חל שינוי חד במגמה זו וניכר שיפור משמעותי ברמת המחשוב בבתי-הספר: עלייה ניכרת במספר הכולל של עמדות המחשב וירידה ניכרת במספר התלמידים הממוצע לעמדת מחשב".
עוד עלה מדוח ה- מ.מ.מ., כי "בשנת הלימודים האחרונה (נכון לספטמבר 2010) המשיך השיפור ברמת המחשוב בבתי-הספר. שיפור זה מתבטא הן בעלייה של 9% במספר עמדות המחשב לעומת מספרן ב-2009 (מ-113,582 עמדות ל-123,386) והן בירידה קלה נוספת במספר התלמידים הממוצע לעמדת מחשב: מ-13.2 תלמידים למחשב באוגוסט 2009 ל-12.7 תלמידים למחשב".
