חסידי ברסלב
חסידי ברסלבפלאש 90

חסידי ברסלב ברמות השבים מודאגים מהכוונה של תושבי הוד השרון הוותיקים לגרש אותם מהשכונה האריסטוקרטית.

איתי בכר, ממנהיגי הקהילה הברסלבאית, אומר בראיון לערוץ 7, כי לא יעלה על הדעת שיגרשו אנשים, שסבם הגיע לארץ וקנה אדמות במקום, ורק בגלל העובדה שהם חזרו בתשובה הם מגורשים מהמקום.

"סבא שלי קנה כאן אדמות, הוא היה פה חקלאי ועיבד את האדמה, גם אשתי היא בת המקום. אני בן קיבוץ העוגן, וילדי נולדו כאן, במהלך השנים חזרנו כולנו בתשובה, הקמנו פה מדרשה לחוזרות בתשובה והקהילה של ברסלב ברמות השבים החלה לגדול. פעם בשבוע מגיע לכאן הרב שמעון טייכנר מבית שמש, עברנו פה תהליך די ארוך, שש עשרה שנה, אבל גידלנו פה את ילדינו. רמות השבים זה הבית שלנו".

לדבריו, למרות הטענות, עד היום הם לא בנו במקום שום בית כנסת. "כל הפעילות מתקיימת בבית, הילדים לומדים בבני ברק, ואנחנו מתפללים בחצר של סבא, מעולם לא היה לנו בית כנסת מסודר".

בכר טוען שרוב התושבים מרוצים מנוכחותם למעט מספר טרבלמייקרים. "הם רואים אותנו לבושים בבגדי שבת וזה כנראה מרגיז אותם, אותו קומץ מפגין נגדנו וחוסם לנו את החנייה, אמרו לנו שאלה כמה אנשים שאוהבים לריב ואם זה לא היה אנחנו הם היו רבים עם מישהו אחר".

הברסלברים מניחים שיהיה להם קשה להמשיך לגור ברמות השבים. "לעבור למקום אחר זה לא פשוט. אבל כנראה שעכשיו יהיה לנו קשה להמשיך לגור פה, אצלנו בעל הבית כבר מאיים להוציא אותנו בגלל הלחצים שמופעלים עליו".

הוא טוען שהבעיה שלהם לא מטרידה אותו כמו העובדה שיהודים מגרשים יהודים בארץ ישראל. "הבעיה שלי, היא בעיה משנית, הבעיה היא הרבה יותר כללית, שיהודים מגרשים יהודים כמו בהתנתקות זה גורם צער גדול מאוד, כי אתה מרגיש שהאנטישמיות שהייתה נחלת הגויים חדרה לתוך ביתנו, זה צער גדול גם בשמיים".