יפוטר? ד"ר אבי שמחון
יפוטר? ד"ר אבי שמחוןפלאש 90

במערכת הפוליטית נשמעות מאז שעות הבוקר קריאות לפיטוריו של יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, ד"ר אבי שמחון, אשר טען כי העולים הלא יהודים מחבר העמים הגיעו לארץ מסיבות כלכליות בלבד.

בגלי צה"ל נחשפו הבוקר הקלטות של שמחון בכינוס של המועדון המסחרי-תעשייתי במלון קראון פלזה בתל-אביב, בהן אמר כי "לאנשים האלה אין שום קשר ליהדות, הם הגיעו לכאן ממניעים כלכליים בלבד".

"יש להם איזשהו סבא יהודי ולכן הם יכולים לקבל אזרחות מכוח חוק השבות", הוסיף שמחון, "הם חשבו שכאן הם יוכלו למצוא תנאים כלכליים טובים, הם לא הגיעו מתוך רצון להצטרף לעם היהודי, אלא כי כאן הציעו להם סל קליטה".

הקריאות לפיטוריו של שמחון באו מכל צדדי הקשת הפוליטית, יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, אמר כי "במידה ולא יתנצל - אקרא לשר שטייניץ להפסיק לאלתר את ההתקשרות איתו".

ח"כ שלמה מולה קורא גם הוא לשר האוצר לפטר לאלתר את שמחון, "ממשלת ישראל בראשות נתניהו ושר האוצר מתגלה כממשלה פוסט ציונית. השמצותיו חסרות התקדים של יועצו הכלכלי הבכיר של שר האוצר כנגד העולים מחבר העמים מעידים על בורות וציניות אשר פוגעת באלפי עולים שבאו לארץ מכח חוק השבות ותורמים תרומה אדירה למדינת ישראל. על שר האוצר להתנער מהיועץ הלוחש באזנו ואף לפטרו ואם לא יעשה כן,  תיתפס עמדת היועץ כעמדתו שלו".

ח"כ מולה הוסיף: "מעניין לראות מה יעשו בעניין ליברמן, שרת הקליטה ושאר נציגי ישראל ביתנו כנציגי העולים בממשלה".