
עלייה של כ-50 אחוז בהיקף הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית בעיתונות החרדית נרשמה בין השנים 2008-2009, כאשר בשנה האחרונה גדל ההיקף משמעותית. כך עולה מתשובתה של הממשלה לשאילתה בנושא שהגיש ח"כ הרב אורי מקלב.
בשאילתה שהגיש, תהה ח"כ הרב אורי מקלב מדוע מקופח הציבור החרדי בקמפיינים השונים של לשכת העיתונות הממשלתית, כשלעיתים מדובר על קמפיינים המתריעים על סכנות שונות, כמו נהיגה בטוחה וכדומה. "האם הציבור החרדי אינו אמור להיות מודע לסכנות", תהה ח"כ הרב אורי מקלב בשאילתה שהוגשה לראש הממשלה.
את תשובת ראש הממשלה העביר השר יעקב מרגי. "נעשה מאמץ מתמיד להביא את המידע הממשלתי לידיעת הציבור החרדי. בעת הכנת הצעה לפריסת מדיה נשקל הנושא על ידי אנשי המקצוע של לפ"מ - לשכת הפרסום הממשלתית ומוצג גם לנציגי משרדים", הסביר השר.
לדבריו, "לעיתים נתקל הדבר בקשיים הן מצד המשרדים שאין בידם מקורות תקציבים מתאימים והן מצד קשיים במדיה החרדית. צריכת המדיה בציבור מוגבלת. בעיתונות ישנם מספר רב של ביטאונים כשכל קבוצה קוראת בדרך כלל את כתב העת שלה. לדוגמה הליטאים קוראים את 'יתד נאמן', החסידים 'המודיע' או 'המבשר', הספרדים 'יום ליום' וכך הלאה 'בקהילה', 'כפר חב"ד', 'קו עיתונות דתית', 'משפחה', 'עולם החסידות' וכו'. מעבר לכך, לא כל המודעות מתאימות לציבור החרדי ורק את חלקן ניתן לעבד ולשכתב".
השר מרגי, בשם ראש הממשלה, הודה כי היקף הפרסום הממשלתי הנוכחי בעיתונות החרדית אינו מספיק וציין כי הממשלה עושה מאמץ ותמשיך לשיפור הקשר עם האוכלוסייה החרדית ומבדיקה שנעשתה לגבי כמות המודעות למדיה חרדית עולה כי בין השנים 2008 ל-2009, היה גידול ניכר של כחמישים אחוז במספר המודעות במדיה החרדית.
בתגובה ציין ח"כ הרב אורי מקלב כי לא ייתכן שהציבור החרדי לא ייחשף לסכנות. "לפני מספר חודשים התרחשה התאונה הקטלנית בה נהרגו שבעה בני משפחה חרדית במפגש עם מסילת רכבת", הוסיף מקלב. "באותה תקופה היה קמפיין שלם של רכבת ישראל על חשיבות הזהירות במפגשי הרכבת, אך מודעה כזו לא פורסמה בעיתונות החרדית".
