נוף ציון
נוף ציון

רבות דווח על סירובו של עורך הדין דב וייסגלס לחשוף את זהותם של הרוכשים הפלשתיניים העומדים מאחורי הצעת הרכישה של פרויקט המגורים 'נוף ציון' שבירושלים. דיווח המגיע הבוקר מגורם כלכלי בציריך, בעל עסקים נרחבים במפרץ הפרסי, מבקש לפזר את הערפל סביב התעלומה.

כזכור, בהודעת הנאמן על אגרות החוב של 'דיגל', החברה שכזכור פשטה רגל ובונה את הפרויקט, נכתב כי "זהות בעל השליטה המציעה אינה ידועה לנאמן למרות שפנה לעו"ד ויסגלס וביקש את שמו, עו"ד ויסגלס מסר רק כי מדובר באזרח אמריקאי ממוצא פלסטינאי". מאוחר יותר התברר כי מאחורי הרכישה עומד איל ההון הפלשתיני באשר אל מסרי, אולם על פי הדיווחים המגיעים לערוץ 7 מתברר כי אל מסרי אינו הרוכש, אלא אך ורק מתווך, מעין איש קש שנועד לבצע את הרכישה ולטשטש בכך את זהותם של הרוכשים האמיתיים.

הגורם בציריך טוען כי מאחורי הרכישה עומדת קבוצת משקיעים מקטאר, אותה קבוצת רכישה שהשקיעה את רוב הסכום לבנייתה של העיר הפלשתינית החדשה רואבי, ההולכת ומוקמת בימים אלה בחבל בנימין.

הגורם המדובר יודע לספר כי לפני חודשים מספר, לאחר שנודע המשבר הכלכלי אליו נקלעה חברת 'דיגל', הגיעו הרוכשים הקטארים לירושלים, ובשעות בלתי שגרתיות של היממה הגיעו עם אל מסרי לפרויקט 'נוף ציון' בכדי לבחון את המקום. בתום הביקור אישרו לאל מסרי להמשיך במהלכי הרכישה.

כחודשיים לאחר הביקור סיפר אחד מהמשקיעים לגורם המדובר בציריך על המפגש עם אל מסרי ועל הביקור שערכו עמו, והוסיף לתאר את התלהבותם מהפרויקט לנוכח מיקומו הסמוך מאוד למסגד אל אקצה, עובדה שהייתה מכרעת מבחינתם במתן ההוראה לאל מסרי להמשיך במהלכי הרכישה.

ההנחיה הבסיסית שקיבל אל מסרי הייתה לשמור בסוד על זהותם של הרוכשים האמיתיים, אולם כאמור הדברים הולכים ונחשפים כעת, גם אם מאוחר.

עוד נמסר מהגורם בציריך כי בעבר הלא רחוק עמד נציג של קבוצת המשקיעים הקטארית בקשר עם אחד מבעלי הקרקע עליה נבנית השכונה, וביקש ממנו למכור את חלקו בזכויות על הקרקע, אך בשל אילוצים כאלה ואחרים לא הגיעה העסקה לכדי הבשלה.

יצוין כי עיקר מגמתם של הרוכשים היא להגיע לבנייתו של פרק ב' בפרויקט, החלק שעדיין לא נרכש, ולאחר בנייתו יאוכלס בתושבים ערביים. לפי שעה לא ברור אם בכוונת הרוכשים לאפיין את השלב הזה ביוקרתיות ולייעד אותו לערבים תושבי חו"ל או לתושביה הערבים של ירושלים עצמה.