מרכז המבקרים בפסגות
מרכז המבקרים בפסגותמטה בנימין

מועצה אזורית מטה בנימין חונכת את מרכז המבקרים – "נחלת בנימין- יקב פסגות "  בהשקעה כוללת של 12 מליון  שקלים.

מרכז המבקרים – "נחלת בנימין- יקב פסגות ", ממוקם על אם הדרך שבין ירושלים לשילה ,בנוף קדומים בראשיתי של ארץ התנ"ך ומציע למבקרים חוויה רב-חושית באמצעות מיצגים משוכללים בטכנולוגיה מתקדמת ובסטנדרטים בינלאומיים.

מרכז המבקרים היפיפה "נחלת בנימין" השוכן בתוך מבנה אבן אותנטי,  חושף את המבקרים ל- 3 חללים :

מרפסת היקב – חלל צפייה ייחודי במינו התלוי בין אולם מרכז המבקרים לבין ריצפת הייצור של יקב הבוטיק  פסגות – בחלל מייצג מיוחד בתלת מימד המחבר בין ראשית ההתיישבות בבנימין מימי אברהם אבינו ועד ימינו אנו ובין התחדשות העשייה החקלאית בבנימין ופיתוח יקבים איכותיים כבימים עברו. – חלל זה צופה על חדר יישון החביות של יקב פסגות.

מרפסת מזרחית – מייצג חוויתי המביא את סיפורה של בנימין בהיבטים האסטרטגיים שלה על קו ההגנה האחרון של לב הארץ, מייצג חוויתי בשני מימדים הקרנה על מסך עומק ענק ומסך אישי לכל זוג צופים המקנה חוויה ייחודית ומקורית .

אודיטוריום – סרט המסכם את הביקור במרכז המבקרים ומבוסס על סיפור רגשי וחיבור היסטורי בין חבל ארץ תנכ"י זה  ואנשים בעלי ערכים החיים בו .

אלדד בן זמרה,  סמנכ"ל החברה לפיתוח מטה בנימין, מסר כי "מדובר במרכז מבקרים ייחודי עם זיקה לארץ התנ"ך –  בו התרחשו הסיפורים הגדולים , אברהם יצחק ויעקב, דוד המלך , שאול ויהונתן, שמואל הנביא ואליהו הנביא , כולם חיו ופסעו בשבילי בנימין, התהלכו בין הכרמים ועצי הזית ורקמו יחד את הסיפור היהודי ".

עוד הוסיף אלדד בן זמרה, כי מרכז המבקרים ערוך לקלוט בשנה עשרות אלפי מבקרים מהארץ ומהעולם.