יורם שפטל
יורם שפטלפלאש 90

עו"ד יורם שפטל, אומר לערוץ 7 כי הכרעת בית המשפט בנוגע לקצב, היא עוד סוג של עלילת דם, "זה יום עצוב, כי לא בכל מדינה מורשע נשיא מדינה, ברור לחלוטין שהוא יערער וזה ייקח כמה חודשים אם לא שנים. אבל אני ממש לא מתפעל ולא מתרשם מהכרעת הדין, משום שדינו של קצב הוכרע עוד לפני שהמשפט התחיל, גם המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס מישאל חשין, כבר קבע על פרשת קצב, שהתערבות התקשורת בפרשה פגעה בכושר השיפוט של השופטים, ושהוא בעצם כבר הורשע, חשין עצמו טען שאין ספק שהתערבות התקשורת פגעה בהליך השיפוטי והשפיעה על השופטים".

לדבריו הלחץ של התקשורת לא הותיר לשופטים ברירה, "צריך להיות שופט שעשוי מברזל כדי להתעלם מהלחץ של התקשורת, ועל השופטים ששפטו היום את קצב, אני יכול לומר הכל חוץ מלהגיד שהם עשויים מברזל, לא ציפיתי שיצא מתחת ידם דבר אחר למעט פסק דין של הרשעה, ונוסיף על כך את העובדה שאנחנו חיים במשטר משפטי שמנפיק הרשעות במספר מדהים של 99 אחוזים".

עו"ד שפטל קובע שמשפט קצב התנהל בצורה לקויה באופן קיצוני, "המשפט הזה התנהל מתחילתו ועד סופו במחשכים ובדלתיים סגורות מתוך תרוץ של הגנה על הקרבנות, אבל בכל העולם משפטים כאלה מתקיימים בדלתיים פתוחות, כך היה עם הזמר מייקל ג'קסון. לא יעלה על הדעת שמשפט של נשיא מדינה יהיה בדלתיים סגורות".

שפטל היה בין היחידים שראה ושמע את העדויות החסויות והוא יכול לקבוע היום בצורה חד משמעית שקצב הורשע בטעות, "למעט הסנגורים של הנשיא קצב, השופטים והפרקליטים, אין אדם שמכיר את התיק הזה טוב יותר ממני, קיבלתי את החומרים, עברתי עליהם ואף ניסחתי כתבי בית דין שונים בעתירות שהגשתי בפרשה הזאת. ואני יכול לומר שהמקרה הזה הוא מקרה מובהק שעליו אפשר להגיד שבכל כיוון שאתה לא מסתכל על העדויות והראיות הספקות ניתזים לכל עבר. אתן לך דוגמאות שטרם נחשפו, אותה גברת שטוענת שנאנסה לפני כעשר שנים, במשך תשע שנים לא סיפרה לאף אחד שנאנסה, אפילו אחרי שפוטרה והיא שכרה עורך דין אזרחי היא לא סיפרה לו שהיא נאנסה. גם העובדה שחודשים ספורים אחרי האונס שקרה על פי גרסתה, היא כותבת מכתב הערצה לקצב, וכשמתקילים אותה עם המכתב הזה, היא אומרת בהתחלה שזה לא כתב יד שלה, אחר כך היא אומרת שזה כתב של אבא שלה, אחר כך היא פתאום טוענה שהיא לא יודעת מה זה, והגרסה הרביעית שלה היא שהנשיא הכריח אותה לכתוב את המכתב. אין בתיק הזה אבק של ראייה תומכת".

עו"ד שפטל יוצא בביקורת חריפה על שיקולי השופטים, "אין אבק של ראייה תומכת נגד קצב, האם העובדה שהיא מנהלת שיחת טלפון אחרי האירוע, זו הוכחה משפטית שהיא נאנסה. השופטים בתחילת הכרעת הדין קבעו שהיה איזון תקשורתי במהלך המשפט, האם זה חוש השיפוט שלהם, לקבוע ששתי מסיבות עיתונאים של קצב מאזנות את המחול התקשורתי הפרוע שהתנהל נגדו במשך ארבע שנים. האם זה איזון, האם זה חוש השיפוט שלהם. זה היה משפט שהתנהל בדלתיים סגורות כדי להגן על המתלוננות וכשאי אפשר לעיין בעדויות אפשר לומר בוודאות שלא היה כאן משפט צדק".