הפגנת סטודנטים ערבים
הפגנת סטודנטים ערביםפלאש 90

לאחר ששורה של רבניות, נשותיהם של רבנים ידועים ומוכרים, פנו השבוע לבנות ישראל בקריאה שלא לעבוד או לשרת במקומות בהם עובדים גוים. נשלח היום (חמישי) מכתב מאת חבר מועצת עריית אשקלון מטעם סיעת "אחדות ישראל" תומר גלאם, לשר לבטחון פנים.

במכתב, מתאר גלאם את המציאות בה מתמודדים בתקופה האחרונה בעירו בשל ריבוי המצאותם של בני מיעוטים בעיר.

"לכבוד: השר לביטחון פנים – מר יצחק אהרונוביץ'

הנדון: תופעת בני המיעוטים המטרידים קטינות ברחבי אשקלון

כבוד השר שלום,

לצערי בתקופה האחרונה התופעה לה אנו ערים ברחבי המדינה של בני מיעוטים המטרידים נערות, הולכת וגדלה, והיא לא פוסחת גם על העיר אשקלון, כאן המצב הולך ומחמיר בשנים האחרונות, זאת בין היתר גם בעקבות גידול בכמות הבניינים בהקמה ברחבי העיר. נדגיש שמדובר במקרים שחוזרים על עצמם ואחת לכמה שבועות מגיע לידי מקרה מצער של בנות הסובלות בסופו של דבר מהקשרים הלא חוקיים.

כמו כן, סיור בימי שישי בחופי הים ובשונות העיר, מראה על תופעה חדשה שצצה משום מקום, פועלים השוכרים דירות באשקלון או מקבלים אכסניה מהקבלנים, מביאים לעיר נערות מגיל 12 ו"מבלים" איתן במסיבות הכוללות בין היתר הגשת אלכוהול לילדות ודיירים המתגוררים בבניינים מוסרים שהם פנו כבר מספר פעמים למשטרה, אולם לטענתם ידיהם של השוטרים כבולות, זאת על אף שמדובר בקטינות.

לכן, אני פונה אליך בבקשה לסייע בתגבור מהותי כדאי למגר את התופעה על ידי הכלים העומדים לרשותך לפחות בתקופת האצת הבניה שכרגע העיר נהנית ממנה.

בכבוד והערכה רבה".

בשיחה עם ערוץ 7 הוסיף גלאם: "מהצד הדתי יש את מי שמתעסק בזה כמו מכתב הרבניות. אני מתעסק בנושא מהצד הפלילי. אני רוצה למגר את התופעה וזה יוכל להעשות דווקא על ידי הגברת כוחות השיטור בעיר. ברוב המקרים מדובר בגברים הבאים לעבוד בעבודת בניה ואין להם אישורי שהייה בארץ". עוד הוסיף גלאם "בסך הכל הילדות האלה מאוד תמימות והבחורים בני המיעוטים משקיעים בהם וקונים להם אלכוהול ובגדים.

במקביל הגשתי בקשה לראש העיר שאגפי הרווחה והחינוך יתנו הסברים מקיפים בשיעורים בבתי הספר, כדי להטמיע את המודעות בקרב בני הנוער".