הרב עמיטל ז"ל
הרב עמיטל ז"לישיבת הר עציון

עריית ירושלים מבקשת לכבד את זכרו של הרב יהודה עמיטל זצ"ל, תושב העיר, באמצעות קריאת בית ספר בשכונת הר חומה ב' על שמו.

ההחלטה בעירייה באה בעקבות התייעצות שנערכה בין צוות ההורים וועד ההורים, ובעקבות המלצת מנח"י (מנהלת חינוך ירושלים).

הרב יהודה עמיטל (קליין) נולד בשנת תרפ"ד 1924  בטרנסילבניה שבהונגריה. בשנת 1944, עם הכיבוש הנאצי, נלקח למחנה עבודה בו שהה כשמונה חודשים. "הייתי זמן קצר מאוד בגטו ", ספר בעבר הרב עמיטל, "ואז נשלחתי למחנה עבודה." במהלך חודשי שהותו במחנה, הצליח הרב עמיטל לשמור על כשרות. "כשנפרדתי מהורי, אבי אמר לי: 'אני בטוח שאתה תגיע לארץ ישראל'." הרב  שוחרר באוקטובר 1944 ושב לעירו, נאג'-ואראד. הוריו, אחיו ואחותו נרצחו בשואה. כך צוטט הרב באתר יד ושם.

"ברגע שהשתחררתי אמרתי לחבריי שאני רוצה לעלות לארץ ישראל. אמרו לי: 'לאן אתה נוסע?' הסתכלו עליי כעל משוגע. לא ידענו מה קורה בעולם, לא היה לנו לא רדיו ולא עיתונות... הגעתי לארץ בסוף שנת 1944, בנר שני של חנוכה. זה יום בו כל המשפחה שלי מתאספת. אין אצלנו ימי הולדת אלא יום העלייה לארץ." בהגיעו לארץ המשיך הרב עמיטל את לימודיו והוסמך לרבנות. יום אחרי הכרזת העצמאות התגייס לצה"ל ולחם במלחמת העצמאות.

הרב עמיטל לימד בפרדס חנה, היה ממקימי 'ישיבת הדרום' ברחובות וכיהן כראש ישיבת ההסדר 'הר עציון' שבגוש עציון. "לקחתי על עצמי להיות ראש ישיבה משום שידעתי שאני צריך למלא את מקומם של חברים שלא ניצלו. זה נתן לי כוח לעשות משהו. העובדה הזאת שאני בין הבודדים שנשארו, זה נתן לי כוח. אחרת לא הייתי מקבל על עצמי תפקיד כזה. אני לא בא מבית רבנים ומנהיגים." הרב עמיטל היה ממייסדי תנועת 'מימד' בשנת 1988, ובשנת 1995 כיהן כשר בממשלה. לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים, שב לעבודתו החינוכית כראש ישיבת ההסדר 'הר עציון'.