במלאת 5 שנים לאירועי עמונה ניתן השבוע פסק דין נוסף כנגד שוטר אלים מאותו אירוע: השופט משה ברעם, מבית משפט השלום בירושלים, פסק, שקצין היס"מ דוד אטיה, שצולם כשהוא נוגח באמצעות קסדה בראשו של המפגין הכתום דוד לדוין – ישלם מכיסו האישי 10,000 ₪ נוספים למפגין שתקף.  את קצין היס"מ ייצג משרד עוה"ד של דב וייסגלס.

זהו התשלום השלישי שמשלם אטיה ללדוין: תחילה שילם לו 1,500 ₪ שנפסקו נגדו בתום ההליך הפלילי, אח"כ שילם 3,000 ₪ נוספים בעקבות התחמקותו מדיון בתביעה, כאשר ניתן נגדו פסק דין בהעדר הגנה, ועכשיו ישלם 10,000 ₪ נוספים – הכל מכיסו הפרטי.

השוטר דוד אטיה היה השוטר הראשון שהורשע בפלילים בעקבות ארועי עמונה. בהכרעת הדין הפלילית שלו כתב השופט ברקלי כי "הנאשם הוא שבחר להתעמת עם המתלונן...הנאשם נגח בקסדתו בפניו של המתלונן, ללא כל סיבה מוצדקת" וכי "הנאשם תקף את המתלונן כשלא נשקפה לו כל סכנה, בשעה שהמתלונן התרחק ממנו. יודגש, כי הנאשם הוא שהלך אחרי המתלונן ואז נגח בפניו".

התביעה הוגשה ע"י עו"ד חיים כהן, המייצג את דוד לדוין לאורך כל המסלול המשפטי, הפלילי והנזיקי,  מטעם ארגון זכויות האדם ביש"ע. בסיכומים, כתבה עו"ד שמרית עוז ממשרד עו"ד חיים כהן: "התובע נפל קרבן לאלימות קשה, חסרת גבולות, בלתי סבירה, מעליבה ומשפילה מצד הנתבע, כל זאת, על שום שביקש לעשות שימוש בזכות יסודית ולהביע מחאה מכובדת ולגיטימית כנגד עוול שראו עיניו".

נגד אטיה מתנהלת תביעת נזיקין נוספת מעמונה, שהוגשה ע"י 2 צלמים מתנדבים, אותם היכה בראשיהם באמצעות אלה, כדי למנוע מהם לתעד את אלימות השוטרים במקום.

תיעוד הנגיחה באירועי עמונה