בית הכלא הפרטי
בית הכלא הפרטיצילום: פלאש 90

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה לשחרר לאלתר מהכלא את אריה גולדין לשעבר מנכ"ל "כלל אינווסטמנט."זאת לאחר שריצה יותר משני שלישים מתקופת מאסרו שאמורה להסתיים באוגוסט 2015.

גולדין נידון בינואר 2000 ל- 16 שנים ו- 11 חודשי מאסר בגין עבירות של מתן שוחד מירמה וזיוף בסכום של יותר מ- 30 מיליון שקלים.

11 מיליון שקלים הוחזרו לבנק וכ- 10 מיליון נוספים הוחרמו מחשבונו. הוא נכלא בכלא רימונים ולאחר שסיים לרצות שני שלישים מתקופת מאסרו עתר לשחררו.

בעתירה שהגיש לניכוי שליש מתקופת המאסר טען בין היתר: "יש בי חרטה וכעס על מאסר כבד וארוך. ימים ולילות בכיתי עד שהבנתי שאני רמאי".

מנגד גורמים בשב"ס טענו כי עדיין קיימת מידה של מסוכנות מצידו של גולדין שכן נטען נגדו בין היתר כי במהלך מאסרו קשר קשרים עסקיים פיננסיים עם עבריינים בכירים וכי הפסיק את פעילותו בסמוך להגעת מחצית זמן המאסר לצורך שחרור מוקדם.

גולדין טען כי התנהגותו בכלא הינה ללא דופי וכי יש לתת משקל לעבודה שהודה בעבירות והביע חרטה.

יהודה שרוני, הפרשן הכלכלי של העיתון מעריב, מזכיר לגולשים, את פרשת המעילה הגדולה שהסעירה את המדינה לפני כעשרים שנה, "זו הייתה אחת הפרשות הראשונות של מעילה של הצווארון הלבן, והיא הייתה חמורה מאוד גם ביחס לאמות המידה של אותם ימים,  כלל אינווסטמנט, השקיעה עבור לקוחותיה, חברת בת של קונצרן כלל, גולדין נחשב אז לכוכב עולה בשמי הכלכלה".

שרוני מספר כי פרשת המעילה הכתה בהלם את המדינה כולה, "לימים התברר כי גולדין הוציא כספים רבים במרמה, לקוחות ועורכי דין מפורסמים תבעו את קונצרן כלל בסכומים אגדתיים, עשרות מיליוני שקלים הלכו לטמיון, גולדין קיבל עונש חסר תקדים, שש עשרה שנה בכלא. פרשת מעילה חמורה כל כך הייתה רק כמה שנים לאחר מכן, פרשת המעילה בבנק למסחר, הפרשה של אתי אלון ועופר מקסימוב, גם שם הלכו לטמיון מאות מיליוני שקלים והבנק למסחר התמוטט".

שרוני לא מאמין שגולדין יחזור כעת לעסקים, "אני לא מניח שמישהו מהמערכת הפיננסית יעסיק אדם כזה".