רבה של מעלה אדומים, הרב מרדכי נגארי אומר לערוץ 7, כי על הרבנים להמשיך ולהוציא את דעתם דעת תורה, במכתבים, ללא משוא פנים ופחד ממה שהתקשורת תגיד, "זה מה שאנחנו צריכים ללמוד מנס קריעת ים סוף שאנחנו קוראים השבת, אחד הדברים החשובים בהיסטוריה של הגאולה, זה שהנס בא מכוח האמונה, אם לא היה נחשון בן עמינדב עם האומץ והנחישות הים לא היה נבקע".

הרב נגארי משוכנע שאם מנהיגי ישראל היו דבקים באמונה אמיתית ולא נרתעים, גם הגויים היו מעריכים את החלטותינו, "היום יש סוג של התגוננות, אנחנו כל הזמן מפחדים מה יאמרו הגויים, השמאלנים והתקשורת, ומה יאמר ארדואן, אבל אנחנו חייבים לדעת שהישועה תבוא בזכות האמונה, בזכות ויאמינו בה' אז ויושע ה'. אם הגויים רואים את חולשת עם ישראל זה נותן להם כוח, אנחנו צריכים ללכת עם העוז של התורה ולא לחשוש מהאמת של התורה, שארץ ישראל שייכת לעם ישראל והיא נועדה לעם היהודי. אם יש נכרים שעלו לארץ ורוצים להצטרף לעם ישראל זה משהו אחד אבל כשמדברים על השתלטות עוינת של אויבנו שרוצים לנשל אותנו, על זה כבר פסק הרב הרצוג שאסור לאפשר להם לגור אצלנו".

רבה של מעלה אדומים אומר, כי חסר כיום למנהיגים להט ואמונה שמאפיינת לצערנו את אויבינו, כלשונו, "כתוב, מאויבי תחכמני, צריך להסתכל איך האויבים שלנו הולכים עם האמונה באיסלאם והעולם מקבל אותם. באו"ם מחאו כפיים לאותו רשע מאיראן, כי אם מדברים מתוך להט אז העולם משתכנע,  ואילו אצלנו ראשי הממשלות לא מדברים מתוך אמונה, הכול רק משיקולי בטחון והיסטוריה שמתחילה בימות הרצל. שיזכרו איך בן גוריון נפנף בתנ"ך בספר הספרים, שגם המנהיגים שלנו היום יזכרו שקיבלנו את המדינה מכוח התורה, אבל הבעיה היא שהיום  מציגים את התנ"ך רק פעם בשנה, ביום העצמאות בחידון התנ"ך".