העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דיווח היום (שני) כי מדעני גרעין רוסים המשתתפים בבניית הכור האיראני בבושהר מזהירים מפני "אסון צ'רנוביל חדש", כהגדרתם. 

על-פי העיתון, המדענים טוענים כי הנזק שגרם וירוס המחשבים לתוכנית הגרעין האיראנית עלול לגרום לקטסטרופה. על פי הדיווח, הכור בבושהר צפוי להתחיל לייצר חשמל עבור איראן בקיץ הקרוב, אך המהנדסים הרוסים פנו לקרמלין בדרישה לעכב את תחילת פעילותו. לדבריהם, עליהם לבצע הערכות ראשוניות של הנזק שגרם הוירוס.

כלי תקשורת זרים דיווחו כי וירוס ה"סטוקסנט" נשלח על-ידי סוכנות ביון מערבית, ישראלית או אמריקנית, ופגע קשות בתכנית הגרעין של איראן. השלטונות באיראן הכחישו את הדיווחים, וטענו כי הוירוס לא פגע משמעותית בכור. שלטונות איראן הורו למדענים הרוסים להיצמד ללוח הזמנים שקבעו, אך אלה, כאמור, טוענים כי אינם יכולים לעשות זאת. הממשל האיראני מתנגד לדחיית פתיחת הכור משום ששיבושים בפתיחתו "יפגעו בגאוותה הלאומית של איראן".

המדענים הרוסים האשימו גם את הצוות האיראני, שנתון ללחצים פוליטיים כבדים מצד השלטון. לדבריהם, "האיראנים לא גילו מקצוענות ויושרה. הם מתעלמים מהסכנה לחיי אדם".

אמש דיווח העיתון האמריקני "ניו-יורק טיימס" כי תולעת המחשבים שפגעה בכור הגרעיני האיראני בנתנז - נוצרה בדימונה. על פי הדיווח, ארצות הברית וישראל חברו יחדיו כדי לפתח את תולעת המחשבים שפגעה בכור האיראני לפני כמה חודשים. עוד דווח, כי "סטוקסנט" נבחנה בקריה למחקר גרעיני בדימונה לפני שהושתלה באיראן.