מעדיף את השליטה אצלו. דיסקין.
מעדיף את השליטה אצלו. דיסקין.פלאש 90

ראש השב"כ, יובל דיסקין, התריע היום (שלישי) במהלך ישיבת ועדת החוץ והביטחון בכנסת, כי אחד מהתרחישים שעלולים להיווצר בכל הקשור להכרה בינלאומית במדינה פלסטינית, הוא שמדינות נוספות פרט לאלו שבדרום אמריקה, לרבות מדינות באירופה, יכריזו על תמיכה בפלסטין.

העיתון "אל-חיאת" היוצא בלונדון דיווח היום כי נשיא רוסיה, דימיטרי מדבדב, מתכוון להכריז ברמאללה על ההכרה של ארצו במדינה פלסטינית בגבולות 67'. הבכיר הפלסטיני נביל שעת' אמר לעיתון כי מדבדב יכריז על ההכרה של רוסיה במדינה פלסטינית, כפי שנמסרה בשנת 88'.

בשבועות האחרונים שבע מדינות בדרום אמריקה הצהירו על הכרתן בעצמאות הפלסטינים, ביניהן ארגנטינה, ברזיל, אקוודור, בוליביה, צ'ילה אורוגאווי וגויאנה. יוזמות דיפלומטיות אילו מגיעות לאחר הפסקת שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים.

בהצהרת הממשלה באקוודור נאמר "לצערנו, המזרח התיכון ממשיך להתמודד עם מלחמות ואירועים אלימים שהובילו למותם של חפים מפשע. מצב זה מנוגד לעמדה הפציפיסטית וההומאנית של החוקה באקוודור. הכרה זו משמעותה לחזק ולתת תוקף ולגיטימציה לעם הפלסטיני להיות חופשיים ובעלי מדינה עצמאית".

בנוסף נמסר כי ההכרה במדינה כזו היא לגיטימית מתוקף החלטות האו"ם 242 ו-338, ומתוקף הסכם השלום שנחתם בפסגה בבירות ב-2002. אקוודור מסרה כי ההכרה אמורה להוות בסיס שיגרום לדו-הקיום להצליח דרך דיאלוג ותיווך, כלשונה.