ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) שלחה הבוקר (ראשון) מכתב לראש הממשלה, לשרי המשפטים, האוצר, בטחון פנים, פנים, ליועץ המשפטי לממשלה ולחברי הכנסת, בעניין חקירת מימון ארגוני השמאל על ידי גורמים הפועלים נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל. במכתב מסבירה קירשנבאום מדוע לדעתה על חברי הכנסת להצביע בעד הקמת ועדת חקירה בעניין.

"בימים הקרובים תקבל הכנסת החלטה סופית, באשר להקמת ועדת החקירה הפרלמנטארית לבדיקת מקורות המימון של מספר ארגונים הפועלים כנגד מדינת ישראל, חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון", פותחת קירשנבאום את מכתבה וממשיך, "לאור הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת השונים והפרשנויות שניתנו ליוזמה, מצאתי לנכון לפנות אליך באופן אישי ולהבהיר פעם נוספת מספר נקודות".

השאלה הראשונה אותה מעלה קירשנבאום נסובה סביב השאלה מה היה קורה אילו מדינת ישראל היתה ממנת גופים קיצוניים ברחבי העולם, "השאלה הראשונה שכל חברת וחבר כנסת צריכים לשאול את עצמם לפני שהם מרימים ידם בעד או נגד הקמת ועדת החקירה, היא מה היה קורה לו ממשלת ישראל היתה מעבירה כספים למחתרת הבסקית הבדלנית, או לארגונים הדורשים עצמאות בקורסיקה, או תומכת בארגונים קיצוניים בצפון אירלנד",

העניין השני אותו מעלה קירשנבאום, היא הזכות הבסיסית של הדמוקרטיה להגן על עצמה, "לדמוקרטיה יש את הזכות הבסיסית להגן על עצמה. ועדת החקירה הפרלמנטארית דנן נועדה להגן על הדמוקרטיה הישראלית בפני ארגונים המגייסים כספים בערב הסעודית",

בהמשך מכתבה כתבה קירשנבאום, "פרט נוסף שחשוב לציין הוא שבניגוד לכל הפרסומים בדבר שקיפות מוחלטת של התורמים והמקורות הכספיים, המציאות היא שונה לחלוטין. חלק ניכר מאותם ארגונים לא הגישו דוחות כספיים, וגם בדוחות שהוגשו ישנן סתירות רבות וברוב המקרים מצוינים סכומי כסף ללא שמו של הגוף התורם. זאת ועוד, עובדה מפתיעה היא שחלק מאותם גופים אף נהנים מסעיף 46 לפקודת מס הכנסה המעניק החזר מס לתורמים".