"לחילונים נולדים כלבים"
"לחילונים נולדים כלבים"

למי שנכח היום (שני) בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת נכונה חוויה מבלבלת. בזה-אחר-זה עלו דמוגרפים בכירים והציגו תחזיות סותרות, שונות והפוכות. בעוד הפרופ' ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה טען כי מדינת ישראל תהיה בעלת אופי דתי-חרדי בתוך עשרים שנה, הוכיחו החוקרים יעקב פייטלסון ויורם אטינגר בגרפים וטבלאות כי דווקא הילודה אצל היהודים החילוניים נמצאת בעליה, ואילו בציבור החרדי נרשמת האטה.



גם לגבי ערביי ישראל לא נשמעה הסכמה: לא בתוך הקו-הירוק ולא ביהודה ושומרון, לא לגבי המספרים המוחלטים ולא לגבי מגמות הילודה.



יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (ליכוד) קרא לדמוגרפים להציג ולהציב חזון לעשר ועשרים השנים הבאות, ולנתח את ההשפעות של העלייה לארץ. דנון דרש מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה להבהיר על-פי אלו נתונים עובדים משרדי הממשלה השונים תוך 60 יום.



הפרופ' סרגיו דלה-פרגולה מהאוניברסיטה העברית הבהיר כי הוא מסתמך על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועל-פיה בעשור האחרון העלייה לארץ מעטה אך יציבה וגם מדינות המוצא. "שום דבר דרמטי לא קורה. לא אינתיפאדה וגם לא משבר כלכלי בישראל לא משפיעים לרעה על העלייה לארץ. למרות האנטישמיות בעולם, ככל שיותר טוב כלכלית - כך עולים פחות לארץ. 95 אחוז מיהודי הגולה חיים במדינות המפותחות ביו

אנו בדרך למדינה דתית. בשנת 2030 ערביי ישראל ימצו את הפריון ונראה ישראל דתית-חרדית. אינני שופט ערכית אלא רק נותן הערכות. כיום יש כ-700 אלף דתיים-לאומיים וכ-700 אלף חרדים

תר, וביום שישראל תהיה בין עשר המדינות המפותחות בעולם (כיום היא נחשבת במקום 20-22) תהיה הרבה יותר עליה לארץ".

דלה-פרגולה הרגיע לגבי מספר היורדים וטען כי  הירידה מהארץ, ששיעורה כ-10,000 איש בשנה היא נורמאלית למדינות ברמה כמו ישראל, ואלו נתוני ההגירה גם ממדינות מפותחות דומות כשוויץ ונורבגיה. לדבריו, כיום יש בין הים התיכון לירדן כ-11 מיליון איש, וזאת בניגוד לתחזיות המנדט הבריטי, לפיה בארץ יכולים לחיות רק כ2.5 מיליון איש. "זה מראה מה שווים תחזיות דמוגרפיות-אקולוגיות", הודה. הוא גילה כי העריך בזמנו שמברית המועצות יעלו רק 400 אלף בלבד – לעומת יותר ממיליון שעלו בפועל.





הפרופ' ארנון סופר טען כי במרכז הגליל יש כיום רוב ערבי מוחלט ורק 23 אחוז יהודים."יש לנו מדינה בדואית ששולטת על עשרה אחוז ממדינת ישראל, ובשטח שבין ראשל"צ-רמלה ורחובות קיימים כיום כבר 66 מאחזים בדואים-בלתי-חוקיים", הזהיר.



סופר העריך כי "אנו בדרך למדינה דתית. בשנת 2030 ערביי ישראל ימצו את הפריון ונראה ישראל דתית-חרדית. אינני שופט ערכית אלא רק נותן הערכות. כיום יש כ-700 אלף דתיים-לאומיים וכ-700 אלף  חרדים, שבעוד שנים אחדות המספר הכולל של שתי האוכלוסיות הללו יצמח לשניים וחצי מיליון, מתוך כ7 מיליון יהודים בישראל. נכון לשנת 2007 נולדו בישראל כ-110 אלף יהודים, ומתוכם רק כ18,000 אצל החילוניים.  לחילוניים נולדים רק כלבים".



סופר העריך כי התרבות האוכלוסייה המוסלמית באירופה וארה"ב תדחוף יהודים לעלות לישראל, אך במקביל הזהיר מגל הפליטים האדיר הזורם לארץ: "בשנה האחרונה הגיעו 17000 אלף מסתננים, 350 אלף נוספים בדרכם לפה, ועוד כמיליון איש מהם ממתינים בפרברי קהיר. הם שומעים שיש כאן מדינה מטומטמת. הוסף לכך 110 אלף איש באשרת תייר שלא עזבו את הארץ ועוד 150 אלף שוהים-בלתי-חוקיים. אחרי שתיבנה הגדר בסיני יסתננו אלינו מירדן".



יורם אטינגר מהצוות האמריקאי-ישראלי למחקרים דמוגרפים גילה כי משנת 97'  הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה איננה עוקבת אחרי האוכלוסייה הפלשתינאית וכל החוקרים מסתמכים רק על דיווחי הרשות הפלשתינאית. אלא שלדבריו גם בין נתונים אלו עצמם התגלו סתירות, כמו בין משרדי הפנים, הבריאות והחינוך הפלשתינאיים לגבי מספר הלידות. כמו-כן מדווח אטינגר על פער של כשלושים אחוז בין נתוני המשרדים הפלשתינאים על לידות לבין נתוני הבנק העולמי. אטינגר הציג נתונים על מגמת ירידה חדה בלידות אצל ערביי יהודה ושומרון בעשרים השנים האחרונות וטען כי ירידה חדה זו – כתוצאה מתכנון המשפחה, השפעה מערבית יציאת נשים לעבודה ועוד – אף גדולה מהירידה בילודה אצל ערביי ישראל. לדברי אטינגר משנת 67' נרשמת ירידה אצל ערביי ישראל מ 6 לידות לאישה -  ל 0.6 בשנת 2010 . באותם שנים נרשם זינוק של 50 אחוז בלידות בציבור היהודי, ודווקא החילוני. "בעוד שפעם הממוצע היה 2 ילדים למשפחה חילונית, הרי שהיום תמצאו 3-4 ילדים באפקה, בבבלי והוד השרון.  אטינגר הבהיר כי ביהודה ושומרון מתגוררים כ1.6 מיליון ערבים בלבד, כאשר הנתונים על 2.5 מיליון מתבססים על כ-400 אלף פלשתינאים שמתגוררים בקביעות בחו"ל, על הפערים בין הלידות בין הגורמים הפלשתינאים עצמם, ועל מניית ערביי מזרח-ירושלים כפלשתינאיים. אטינגר קרא ליישם מדיניות פרו-אקטיבית של עליה מצרפת, בריטניה, ארה"ב וארגנטינה בהם מתקיים משבר כלכלי - מול כלכלה איתנה בישראל והעריך כי עלייתם של כחמש מאות אלף יהודים בחמש עד עשר השנים הקרובות היא משימה אפשרית, ממשית וקרובה.



החוקר יעקב פייטלסון מהמכון לאסטרטגיה ציונית הציג גרף ממנו עולה כי בעשרים השנים האחרונות עלה מספר הלידות בציבור היהודי ב 66 אחוז ואילו אצל ערביי ישראל צמח הנתון רק ב 37 אחוז. לדבריו נתוני עליה אלו בילודה אצל היהודים קשורים במפורש לעליה מברית המועצות.