נגיסה בריבונות היהודית בגוש עציון

ערביי גוש-עציון ממשיכים להשתלט על אדמות בגוש, באיזור היישובים היהודיים. הבוקר קיימו הערבים נטיעות בשטח אתר נצר בגוש עציון, בנוכחות שרת התיירות הפלשתינית.

עשרות כלי רכב של הרשות הפלשתינית ומשטרה פלשתינית נכחו  בשטח. "ההרגשה היתה שחצי הרשות מרמאללה עברה לגוש עציון" – מספרת יהודית קצובר ששהתה במקום.

בנוסף, עשרות ערבים הגיעו באוטובוס ורכבים פרטיים מלווים בפעילים בינלאומיים אשר נכנסו לשטח כדי לטעת. בשעה 12:00 צה"ל הוציא את הערבים מן השטח. בזמן האירוע של הערבים, נאסר על היהודים להיכנס לשטח. "החיילים, מג"ב והמפקדים הזוטרים בשטח רטנו והבינו שיש כאן בזיון והשפלה לאומית" – מספרת קצובר.

כשפנו נשות "נשים בירוק" בבקשה להבהרות מגורמי צה"ל בשטח, נאמר להן שהערבים "נוטעים על אדמה פלשתינאית. מה הבעיה?"

"הבעיה כפולה" – אומרת קצובר – "יש כאן נגיסה ברורה בריבונות שלנו בשטח. אישור כניסת שרת התיירות הפלשתינאית ואנשי הרשות הפלשתינאית, באים לערער את ריבונותנו. זה גם נותן רוח גבית חזקה למשתלטים הערבים על אדמות המדינה".

קצובר מזכירה גם כי לא מדובר ב"אדמות פלשתינאיות". שטחי נצר, הגבעות בין אלון שבות לאלעזר, היו כולם אדמות מדינה מאז 1967, מלבד שתי חלקות קטנות. הערבים השתלטו על האדמות ובחסות חוק דרקוני האומר שלאחר כמה שנים שערבים מעבדים את האדמות, הן הופכות להיות שלהם. ביום שישי הקרוב יימשכו הנטיעות בנצר, הפעם של יהודים, בשעה 9:00 בבוקר.