משתכר בכבוד. מושונוב
משתכר בכבוד. מושונובפלאש 90

הגירעון התקציבי של התיאטרון הלאומי הבימה עומד היום על יותר מ-40 מיליון שקלים - מצבו הכלכלי לא מונע ממנו להמשיך לשלם משכורות עתק.

העיתון "מעריב" גילה בסוף השבוע כי עלות השכר של שלושה משחקני התיאטרון וכן המנהל האמנותי בשנת 2009 הייתה מעל 700 אלף שקלים.



בראש שיאני השכר ניצב השחקן והבדרן אלי יצפאן עם עלות שכר שנתית של 727,900 שקלים. במקום השני נמצא השחקן והבמאי מוני מושונוב, שעלות השכר השנתית שלו עמדה על 724,960.

במקום השלישי - השחקן והבדרן יעקב כהן, שמככב יחד עם יצפאן בקומדיה "הזוג המוזר", עם עלות שכר של 718,580 שקלים . במקום הרביעי עומד המנהל האמנותי של התיאטרון, אילן רונן, שעלות השכר שלו הסתכמה ב-708,426 שקלים ובעוד 48,962 עלויות רכב צמוד. במקום החמישי וקצת מאחור - השחקן ומנחה הטלוויזיה אבי קושניר, עם עלות שכר של 555,064 שקלים.



על פי הדיווח בעיתון מתוך גירעון של יותר מ-40 מיליון שקלים, 24 מיליון הם חוב של התיאטרון למדינה, ארבעה מיליון וחצי שקלים הוא חייב לבנקים ועוד 12.5 מיליון לספקים.

התיאטרון זוכה לתמיכה של 17 מיליון שקלים מהמדינה, ובשנים האחרונות חמישה מיליון שקלים נוספים בשל השיפוצים הנרחבים בבניין התיאטרון בתל אביב.

מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה: "אנו גאים בכל השחקנים שלנו, אשר עליהם ושכמותם מושתת התיאטרון הלאומי. שחקנים אלה נקראו לבוא ולשחק בתיאטרון כדי לסייע, בין היתר, להגדלת ההכנסות העצמיות שלו, בשל התמיכה שמקוצצת מפעם לפעם על ידי המדינה. הודות להם מצליח התיאטרון לשרוד ולהביא קהל לאולמות גם בימים קשים אלו.



יש לזכור שהתיאטרון נמצא מחוץ למשכנו זה כארבע שנים בשל שיפוץ הבניין אשר התארך מעבר לזמן המתוכנן. בתקופה האחרונה נהגו הבימה ושחקניה באחריות והפחיתו משחקנים אלה עשרה אחוזים משכרם, למרות החוזים החתומים עמם. השכר הזה הוא לשחקנים עצמאיים ללא יחסי עובד ומעביד, התיאטרון אינו מפריש להם פיצויי פיטורים, קופות גמל, קרנות השתלמות חופשה, מחלה וכדומה. הטענות המופרכות על שכר השחקנים נועדו לטשטש את הנושא האמיתי שעל הפרק, והוא התעלמותה של המדינה מהחובות הכבדים שנגרמו לתיאטרון לאורך שנים רבות ".