הכנסת נפרדת מח"כ פרוש

סיעת יהדות התורה נפרדה אתמול אחה"צ מח"כ הרב מאיר פרוש המסיים 15 שנות פעילות בכנסת. הרב מאיר פרוש מפנה את מקומו, בהתאם להסכם הרוטציה, לרב ישראל אייכלר.

את האירוע, שהתקיים בחדר סיעת יהדות התורה בכנסת, כיבדו בנוכחותם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שר התחבורה ישראל כץ, ונכחו בה חברי הסיעה: סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, יו"ר הועדה לפניות הציבור הרב אורי מקלב, יו"ר הסיעה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, הרב ישראל אייכלר.

משתתפים נוספים הגיעו לברך את הרב פרוש ולאחל לו הצלחה ביניהם ראש העיר ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, בני משפחה, ידידים ומקורבים.

יו"ר הסיעה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס שפתח את הישיבה החגיגית אמר כי קשה לו להשתמש במונח "להיפרד" כשמדובר במאיר פרוש. "איש עשייה, רב פעלים, האיש שהקים לראשונה את מושג "הלשכה לפניות ציבור". הרב פרוש התחיל את העשייה בכנסת כסגן שר השיכון בהצלחה רבה, ומשם המשיך בהצלחה רבה בכל תפקידיו". הרב מוזס אמר כי הוא מקווה שזו תהיה הפסקה ולא פרידה.

ראש הממשלה התייחס לעברה של משפחת פרוש. "אתה נצר למשפחה מפוארת. אביך ר' מנחם סיפר על הקשר שלכם עם ירושלים. הוא הנחיל לך את הנאמנות לארץ ישראל ולעם ישראל, שמבעבעת בך. הוכחת עצמך כאיש מעשה ועשייה לצד נפש עשירה ותורמת. נוכחתי ביכולותיך הנהדרות עת היית סגני הנאמן במשרד השיכון" (אז שימש פרוש כסגן שר בתקן של שר).

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר כי הרב פרוש נולד לתוך משפחת עשייה הפועלת למען הציבור זה כמה דורות. "פרוש קיבל ירושה מאביו וסביו והנה אני רואה שהוא מעביר זאת גם לבניו אחריו".

גם חברי האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ ומיכאל בן ארי, באו לברך את ח"כ פרוש על פעילותו בשנות עבודתו בכנסת.

הרב מאיר פרוש אמר "אני עוזב את הכנסת בתום 15 שנות פעילות בכנסת. במקומי נכנס הרב ישראל אייכלר. אני מאחל לו הצלחה בתפקיד". הרב פרוש פנה אל ראש הממשלה ואמר כי הוא מקווה כי הממשלה בראשותו תשמור על עקרונות היהדות החרדית, ובפרט על החינוך החרדי הערכי. הוא הודה ליו"ר הסיעה ולכל חברי הסיעה על שנות הפעילות המבורכת מתוך אחדות ושיתוף פעולה.