הם נערכים, ואנחנו?
הם נערכים, ואנחנו?פלאש 90

עדיין לא מאוחר להתכונן. יש עוד כחודש ימים עד למתקפת הדה לגיטימציה הבינלאומית על ישראל, ולנו, אזרחי ישראל, נותר לקוות שהממונים במשרד החוץ ובמשרד ההסברה נערכים ל'שבוע האפרטהייד הישראלי' שצפוי להתקיים במהלך החודש הבא.

במהלך השבוע המדובר צפויה ישראל לעמוד תחת מתקפת הסברה בינלאומית כפי שמתקיים מדי שנה מאז ועידת דרבן בשנת 2001. זאת כאשר היעד המרכזי של הפעילות הכוללת היא להציג את ישראל כמדינה גזענית כדוגמת משטר האפרטהייד שקרס בדרום אפריקה.

במרכז המידע למודיעין ולטרור עוקבים אחר ההיערכות לקראת השבוע ומציגים בראש ובראשונה את חזית אתר האינטרנט הרשמי של הקמפיין, חזית בה נראית "מפת פלשתין השלמה" ללא זכר לישראל, וזאת כהוכחה למגמותיו האמיתיות של השבוע כולו.

במהלך השבוע יתמקדו פעילים בהפצת תעמולה אנטי ישראלים בקמפוסים מדינות שונות במערב. באתר השבוע הוגדרה מטרת הפעילות כ"חינוך דעת הקהל במערב להפנמה שישראל היא מדינת אפרטהייד גזענית". זאת במגמה לקדם מהלך של חרם כללי על ישראל ובכך להביא לקריסת הממשל בה.

המארגנים מקפידים לשמור את רשימת האתרים בהם תבוצע הפעילות בסוד בשלב זה, אם כי ידוע שבבריטניה יתקיים השבוע בימים שבין 21 ל-21 במרץ, בעוד בארצות אירופה האחרות ובצפון אמריקה כבר ב-7 עד ה-20 בחודש.

במרכז המידע למודיעין מציינים כי בשנה שעברה התקיימו האירועים ביותר מ-50 ערים ברחבי העולם, בעיקר בקמפוסים, וביניהם לונדון, אוקספורד, ניו-יורק, שיקאגו, טורונטו, אמסטרדם ומדריד. על פי הערכת אנשי המרכז מארגני האירועים צפויים שלא להסתפק בפעילות רק בערים בהם התקיימו הפעילויות בעבר, אלא ינסו להרחיב את הפעילות לערים נוספות.

על אחד המרכזים המובילים את אירועי השבוע האנטי ישראלי מספרים אנשי מרכז המידע: מדובר בארגון על המכנס תחתיו מספר ארגונים. הארגון הוא Boycott, Divestment and Sanctions - "גוף-על זה, השואב השראתו מועידת דרבן הראשונה (2001), הוקם בשנת 2005, אותה שנה בה החלו אירועי "שבוע האפרטהייד הישראלי". הוא מונה מספר רב של ארגונים בלתי ממשלתיים, פלסטינים ולא פלסטינים. אחד המוקדים החשובים שלו מצוי בראמאללה משם פועלת "ועדה לאומית" לקידום החרם הבינלאומי על ישראל. BDS פועל לקידום חרם על ישראל, בתחומים שונים ובכלל זה מניעת השקעות כלכליות בה, קידום  הטלת סנקציות עליה ומניעת קשרים תרבותיים, אקדמיים או קשרי ספורט עימה (כפי שנעשה בעבר נגד משטר האפרטהייד בדרום אפריקה)".

עוד מציינים במרכז המידע כי מלבד העיסוק הנרחב בהשוואת ישראל למשטר האפרטהייד נוצל "שבוע האפרטהייד הישראלי" בשנים האחרונות להפצת מסרים נוספים המכפישים את ישראל מתוך מגמה לבודדה ולהפוך אותה למדינה "מצורעת" תוך קידום חזון חיסולה. בין השאר מזכירים שם את העלאת הטענה כי ישראל מבצעת "טיהור אתני" נגד הפלשתינים, דרישה למימוש השיבה הפלשתינית לכל המקומות מהם ברחו ב-1948, קריאה להחרמת ישראל במישור הכלכלי, החברתי והתרבותי ותביעה ל"סיום הכיבוש והקולוניזציה של כל האדמות הערביות", זאת מתוך הקביעה שאדמות ישראל כולה אינן אלא אדמות פלשתין.