"רוח רעה במשטרה בפרקליטות ובתקשורת"
 
בהמשך למעצר האלים של שישה ממשתתפי משמרת המחאה שהתקיימה ביום רביעי שעבר לשחרור עצורי הטיול בגוש עציון, מבהירים בארגון "נשים בירוק" שהם לא יוותרו ולא יעברו לסדר היום.


יהודית קצובר ונדיה מטר, מנהיגות "נשים בירוק" וממארגני המחאה, הוציאו מכתב לשר לבטחון פנים מר יצחק אהרונוביץ המפרט את אלימות השוטרים, בבקשה שיתערב אישית ויטפל בנידון בהקדם. "לא יתכן שכך תפעל משטרת ישראל" הן מסבירות "איננו רואים את האלימות הזאת בהפגנות של השמאל ושל הערבים. לעומת זאת, נגד אנשי המחנה הלאומי, המשתתפים במשמרת תמימה ומסודרת, ידה של המשטרה כבדה וכואבת."
 
כמו כן, קצובר ומטר החליטו להפיץ ברשת האינטרנט את דבריו החריפים של הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון בגוש עציון, באותה מחאה, אודות רוח רעה הקיימת לדבריו במשולש הבא: משטרה, פרקליטות ותקשורת.

ואלו דבריו של הרב מדן:

הבאת העצורים בעקבות הטיול בגוש עציון מקץ חמישה ימים למעצרם במשטרת חברון, ואולי לצורך המשך מעצרם, מעיד על רוחות רעות מאוד הנושבות מכיוונה של משטרת חברון בפרט ושל משטרת ישראל בכלל.


המשטרה לא ראתה גופה, ואין איש יודע מי מת ומחמת מה מת. העצורים החזיקו נשק אך ספק אם ירו, והמשטרה בדבריה לתקשורת האשימה אותם מיד ברצח בכוונה תחילה, וזאת בלא לבדוק דבר. איש מן הפורעים הערבים, שסיכנו בכוונה תחילה את חייהם של המטיילים, לא נעצר. מי שלא ראה מימיו אבנים כבדות הנורות במקלעות מראש ההר אל מטיילים בשטח נחות, שרבים מהם היו מבוגרים, לא יבין את משמעותה המוחשית של הסכנה. ירי באוויר במצב זה היה פתרון מתקבל על הדעת, ואילו הסכנה הייתה ממשיכה (ושמא אכן היה כך), היה צורך אף ביותר מכך.


אך את המשטרה לא עניינו הפורעים הערבים ולא סכנתם של היהודים. היא מיהרה לעצור את מי שיכלה מן היהודים, ובלא לבדוק דבר להאשימם בתקשורת ברצח בכוונה תחילה. אנשים תמימים ישבו בשל כך חמישה ימים במעצר, ולמשטרה אין די בכך! זו אינה פעם ראשונה שמשטרת חברון מצדיקה אוטומטית ובלא לטרוח ולבדוק- את הפורעים הערבים ואת תומכיהם היהודים, ומתנכלת למתיישבים העמלים לפרנסתם ולמטיילים תמימים, ושמורים עמי מקרים רבים כאלו.


הרוחות הרעות האלו במשטרה הן רוח המפקד. קל יותר להאשים את היהודים ביש"ע. זה אינו מצריך להתעמת עם אלימותם של הערבים ותומכיהם היהודים. זה אינו מצריך להתעמת עם התקשורת, האוהדת דווקא את הצד האלים בפרשה. כך פועלת מזה זמן רב ברית בלתי קדושה בין הפרקליטות, השונאת את תושבי יש"ע היהודים שנאה לשמה, לבין העיתונות, המלבה את אש המריבה ככל שרק תוכל לשם הסנסציה, לבין המשטרה, המבקשת לעצמה חיים קלים, ללא עימות עם החזקים והאלימים וללא עימות עם הפרקליטות והתקשורת. זוהי רוח המפקד של המפכ"ל הנוכחי ושל השר שמעליו.


יש לזכור שבימים עברו זה היה מעט שונה. בימי עוזי לנדאו כשר משטרה, המשטרה פעלה בעיקר נגד הפורעים הערבים. היא עבדה קשה, אך היו לה הצלחות לא מבוטלות בכך.  וזה אומר שגם מחר זה יכול להיות שונה. השאלה היא מה תהיה רוח המפקד. היום המשטרה מבקשת את החיים הקלים, ולהאשים מטיילים תמימים ברצח בכוונה תחילה זה יותר נוח לה. לצערי, היום אין לי ציפיות מן המשטרה. באתי לכאן כדי לקרוא מכאן לחברי הכנסת הצעירים ונמרצים של הליכוד- דני דנון, ציפי חוטובלי, יריב לוין ואחרים, מאלו היודעים להחזיר את הצבע לפנים החיוורות של הציונות, שלא לעבור בשתיקה על התנכלות זו, ולהעמיד את המשטרה על מקומה.