אתמול (ג') הושק ספרו החדש של הרב מלמד בישיבת הר ברכה בנוכחות רבנים בכירים בציונות הדתית: הרב זלמן מלמד רב היישוב וראש ישיבת בית אל, הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון , הרב מרדכי גרינברג, ראש ישיבת כרם ביבנה, והרב ראם הכהן- ראש ישיבת עתניאל.



השבוע, יצאו לאור שני כרכים חדשים בנושא שבת  במסגרת הסדרה "פניני הלכה"  של הרב אליעזר מלמד שליט"א, ראש הישיבה והישוב הר ברכה. סדרת "פניני הלכה" הפכה לאחת הסדרות המובילות בתחומה בקרב הציבור הדתי ועד היום יחד עם הכרכים החדשים הודפסו כ-200.000 עותקים, בעזרתם לומד דור שלם של תלמידים  ואנשי  תורה.הרב אליעזר התחיל את פניני ההלכה ברדיו של ערוץ 7. כול בוקר היה מלמד הלכה אחת. לפינה הזו ברדיו  קראו פניני הלכה. לאחר מכן לפני כ18 שנה החל בכתיבת ההלכות ובהוצאת הספרים. הספרים עוסקיםבנושאים מרכזיים בתחום ההלכה תוך התיחסות לשאלות בנות זמננו ולכלל העדות המנהגים בעם ישראל.

הרב זלמן מלמד, ראש ישיבת בית אל ורב הישוב אשר פתח את ערב ההשקה, דיבר על חילול שבת עבור פיקוח נפש. הרב הסביר את התוכן וההבדלים בגישות ההלכתיות השונות וכן נתן דוגמאות. הרב גם התייחס ליכולת ההכרעה של הרב אליעזר מלמד: "יכולת הכרעה בנושאים הלכתיים בכלל ובנושאי שבת בפרט היא  מעלה חשובה ובה זכה הרב אליעזר מלמד".



הרב דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון אמר: "פניני הלכה מהווה מפעל אדיר וזוהי ברכה גדולה לעם ישראל. עוד סיפר הרב כי מדי חודש הרב דואג לבקר במספר ישיבות בני עקיבא: "לפני שבועיים, התפללתי בישיבת בני עקיבא בנתניה, ואחרי התפילה עלה נער צעיר לומר דבר הלכה. בדרך כלל, אומר ראש הישיבה או אחד הרמי"ם, אבל הפעם אני הופתעתי, נער צעיר, אחד התלמידים, עולה ואומר דבר הלכה. באיזה נושא? הלכות בורר, ואמר את הדברים בבהירות ובטוב טעם. באמת נהניתי מאוד, וחשבתי שזה חשוב, שאלתי אותו לאחר מכן: איפה למדת? איפה התכוננת על הדברים? אני חושב שהתשובה ברורה, פניני הלכה! זה מדגיש איזה חשיבות יש לזה. באמת, ללמד הלכה, מצד אחד בצורה יסודית מאוד, מצד שני בצורה פופולארית, בהירה. זה מקרב אנשים להלכה  - כמה חשוב לקרב את הנוער להלכה. באמת, יבורך על כך הרב מלמד שהוא מזכה בזה את עם ישראל".



הרב מרדכי גרינברג, ראש ישיבת כרם ביבנה- דיבר על תפילת שחרית של שבת ובמיוחד על הברכה "ישמח משה במתנת חלקו" המופיעה בתפילת העמידה של שחרית של שבת.



הרב ראם הכהן, ראש ישיבת עתניאל שנכח גם הוא באירוע אמר: "אני באמת ובתמים חושב שהלכה מחייבת לימוד עיוני עמוק גם אם במבט ראשון זה לא נראה קשור להלכה, גם אם הספרים של הרב אליעזר נראים לכם כל כך פשוטים אתם לא מבינים כמה עמל עיוני מושקע בכל סוגיה בשביל להגיע לבהירות הפשוטה הזאת בהלכה". הוא הוסיף: "עולם ההלכה הוא עולם מאוד מסובך השורה האחרונה צריכה להיות מאוד פשוטה.. לכתוב ספר שההלכה תהיה בהירה. ר' עקיבא אומר אם חביבה עליך ההלכה כבתולה ביום הכנסה לחופה תאמרהו ואם לאו אל תאמרהו. אני חושב שהפנינים האלו יש בהם בהירות כל כך גדולה והם תולדה, באמת, של לימוד עיון עמוק."



באירוע השתתף גם חבר הכנסת יעקב כץ (כצל'ה) שאמר על הרב זלמד מלמד ובנו הרב אליעזר מלמד, שזכו להעמיד שני יישובים, בית אל והר ברכה: "ב"ה עוד יזכו לבנות את הערים רמאללה ושכם כערים יהודיות".



ראש המועצה האזורית שומרון, עו"ד גרשון מסיקה, ציין שהישוב הר ברכה משמש כמופת ודוגמא לכל היישובים. הוא הדגיש כי בכל קורס וכנס מדברים על היישוב "הר ברכה" שמהווה מודל לחיקוי לכלל הישובים ביש"ע.