פינוי משפחת פדרמן
פינוי משפחת פדרמןפלאש 90

משטרת מחוז ש"י נאלצה לחשוף על פי הוראת בית המשפט פקודת מבצע להריסת חוות פדרמן שבחברון, אשר ממנה ניתן ללמוד לטענתם של פעילי ימין על היחס אותו נותנת המשטרה לפינוי מאחזים.

המסמך נחשף במסגרת משפטו של צעיר מקרית ארבע הנאשם בהתנגדות לפינוי חוות פדרמן. עורך דינו של הצעיר מטעם הסנגוריה הציבורית, יצחק בם, דרש מבית המשפט להורות על חשיפת פקודת המבצע בטענה כי השוטרים לא קיימו את הנהלים הפנימיים. בית המשפט קיבל את הבקשה וגם ערעור המדינה בנושא לא צלח. 

לפני מספר ימים נמסרה הפקודה וממנה עולים לטענת פעילי הימין נתונים קשים מאוד. על פי פקודת המבצע נערכה משטרת ישראל לבצע את הריסת החווה בארבעה כוחות משימתיים, בהם כוח פינוי שמטרתו להתעמת עם המתיישבים באופן ישיר, כוח חקירות וליווי האחראי על קליטת עצורים, כוח אבטחת מתחם החקירות וניידות הליווי וכוח עתודה. 

במסמך מפורטת שיטת ההשתלטות על שערי הכניסה לקרית ארבע על ידי צוותי בילוש, כאשר בין היתר מצווים השוטרים להשתלט על שערי הכניסה, לפרוס מחסומי דוקרנים, ולנטרל את השומרים בשערים. 

חשיפת המסמך עוררה זעם רב. עורך הדין בם אמר בתגובה לנתונים שבמסמך כי מעיון בפקודה עולה כי המשטרה הטילה למעשה סגר על קרית ארבע בעת גירוש משפחת פדרמן מביתה. ההתנהלות הזאת ספק חוקית ואינה ראויה, "לו המשטרה הייתה משקיעה במלחמתה בפשיעה את הכוחות והמשאבים המושקעים ברדיפת מתנחלים רחובות ישראל היו בטוחים הרבה יותר. מישהוא במשטרה או בפרקליטות המדינה עושה שימוש לרעה במשרתו כדי לתעל משאבים ציבוריים לרדיפת מתנחלים תוך פגיעה באינטרס של שמירה על בטחון הנפש והרכוש בישראל". 

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הודיע, כי בכוונתו ליזום דיון בכנסת בעניין ולבדוק מדוע המשטרה מתייחסת לאוהבי ישראל כאל אויבים ורומסת זכויות אזרח של משפחות שלמות בהם ילדים רכים.



נעם פדרמן אמר בתגובה, כי "מזעזע להיווכח שמשטרת ישראל הקצתה כמות אדירה של שוטרים המתאימה לביצוע מעצר של חוליית טרור רצחנית ומסוכנת ולא לשמפחה בת 9 ילדים קטנים. נתון זה מצביע על ליקוי המאורות של המשטרה הרואה בנו אויבים".

איש תנועת "ארץ ישראל שלנו", איתמר בן גביר, אמר כי "אם מדינת ישראל, הייתה נלחמת באויבים כפי שהיא נערכת להריסת מאחזים מצבנו היה טוב. המשטרה גיבורה על יהודים ומי  שכתב את פקודת המבצע, מעולם לא כתב מסמך כה ברוטאלי נגד עברייני הבניה באום אל פחם או ברהט".