
זה אולי נראה דבר פשוט וברור, אבל מסתבר שכמו עוד דברים נוספים גם הוא לא נכלל בספר החוקים של מדינת ישראל. מסתבר שאמנם אסור לשוחח בטלפון בשעת נהיגה ובוודאי לא לשלוח מיסרונים, אבל לשלוח מיילים עדיין מותר במדינת ישראל. חבר הכנסת רוברט טיבייב, איש 'קדימה', גיבש יחד עם חברת הכנסת עינת וילף הצעת חוק שתאסור בחוק את הדיוור המתנייע והמסוכן הזה. ביומן ערוץ 7 סיפר טיבייב על ההצעה שתעלה היום לדיון בועדת שרים לענייני חקיקה.
"לצערנו אנחנו לא מספיקים לרדוף אחרי הטכנולוגיות וכך נוצר חלל בחקיקה. יש הצעת חוק שאוסרת משלוח SMS אבל בבתי המשפט יכול אדם לטעון שהוא שלח מייל וכך לצאת זכאי", אומר טיבייב וקובע כי על חברי הכנסת להיות מעודכנים ומודעים לקצב התפתחות הטכנולוגיה.
טיבייב אינו בטוח שקיימת בספר החוקים של מדינת ישראל הגדרה חוקתית שיכולה לכלול בתוכה את מפריעי הנהיגה לסוגיהם ולמיניהם, ולכן הוא מוצא לנכון לקדם את הצעת החוק שלו. עם זאת הוא מציין שההכנה להגשת ההצעה עברה בדיקה של משפטנים ואנשי מקצוע שבחנו את נחיצותה והגיעו למסקנה שאכן מדובר בהצעה נצרכת. הוא עצמו מתנגד להעלאת הצעות חוק לשם ההעלאה בלבד, במידה ומדובר בהצעות בלתי נצרכות.
בדבריו הוא מספר כי בעקבות העלאת ההצעה פנו אליו אנשי לשכת שר התחבורה והבטיחות בדרכים וביקשו ממנו להסיר את ההצעה כדי שניתן יהיה לכלול אותה כחלק מהתקנון. "הודעתי להם שאני מסכים. אני לא צריך להעלות הצעות רק בשביל הקרדיט, אבל אני רוצה שועדת שרים תדון בהצעה כדי שהיא אכן תיכנס לתקנון".
כאמור, בימים האחרונים מונה טיבייב ליו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, וכעת הוא לומד הרבה חומר בנושא טרם יחל לפעול. על המחלוקות בין אנשי 'אורי ירוק' לאנשי לשכת שר התחבורה והטחת ההאשמות ההדדיות הוא מעדיף שלא לדבר בשלב זה. "אני מזמין את כל העוסקים בנושא לשבת איתנו ולסגור דברים יחד. אני בעד הבטיחות ולא בעד או נגד אדם זה או אחרץ. מבחינתי כל הדרכים כשרות כדי להגיע לבטיחות".
טיבייב מזכיר בדבריו כי בשנת 2010 עלה מספר הרוגי תאונות הדרכים ב-11 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה וכעת "צריך לעשות הכול כדי להוריד את מספר ההרוגים".
עם זאת כבר כעת חש טיבייב חוסר בגוף אחד שיפעיל את המערכות כולן במאבק זה ויתאם את הפעילות בנושא. הוא גם מלין על המקום הזניח יחסית שנותנת הכנסת לנושא זה כאשר רק ועדת משנה היא הממונה על התחום ולא ועדה ממוקדת.
על ההתמודדות עם התופעה המכה ברחוב הישראלי הוא מספר כי לעומת המתרחש בישראל הרי שבמדינות אירופאיות הצליחו להוריד את מספר תאונות הדרכים, ולאו דווקא בהחמרת הענישה, אלא בהכנת תכנית אסטרטגית כוללת הנבחנת בישובות מיוחדת אחת לשנה, ישיבות בהן מתכנסים נציגי המדינות השונות לבחינת ההתקדמויות בכל מדינה ומדינה, בחינת הפעילות ולימוד רוחבי של דרכי טיפול ממדינה למדינה. כעת מוצא טיבייב חמישה סעיפים מרכזיים שעליהם יש לתת דגש מתוכם הוא מציין כבולטים ומובילים ביותר את תחומי שיפור התשתיות והחינוך לבטיחות, תחום שממנו נגרע תקציב רב באחרונה.
