שפטל
שפטלפלאש 90

בצמרת הכלכלית והפוליטית קיבלו בסיפוק רב את הנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על הצמיחה הדוהרת של המשק הישראלי. מהאומדן הראשון שפרסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ברבעון האחרון של 2010 צמח המשק בקצב אדיר של 7.8% בשיעור שנתי והתוצר העסקי זינק ב.8.9% בכל 2010.

עו"ד יורם שפטל, מברך את ראש הממשלה על הישג חסר התקדים, "הנתונים האלה הפתיעו אפילו את הכלכלנים האופטימיים ביותר, ישראל הפכה לכלכלה החזקה ביותר בעולם המערבי", אומר שפטל ומזכיר כי "צמיחה כזאת נרשמה בישראל רק בימים שלפני האינתיפאדה השנייה, עם סיום הקדנציה הראשונה של נתניהו בשנת 99, אחרי שברק עלה לשלטון המשק שוב הדרדר תוך פחות משנה למצב חמור בין השאר בגלל השפעות מלחמת אוסלו".

שפטל טוען שנתניהו התגלה בכל תפקידיו ככלכלן מוכשר שהצליח להצעיד את ישראל קדימה, "ב-2003, נתניהו כשר אוצר, החל את מסע ההתאוששות שלנו, והנה עכשיו במלאת שנתיים לכינונה של הממשלה הוא מגיע לרמה המדהימה של כמעט שמונה אחוזי צמיחה".

לדבריו,  למעט שורה של דמגוגים ועיתונאים לעת מצוא, כולם גומרים את ההלל על מדיניותו הכלכלית של ראש הממשלה, "כל כלכלן ללא יוצא מן הכלל, למעט עייני וגיא מרוז, וכל מיני תתי דמגוגים, כולם מתפעלים מהתפקוד של הכלכלה הישראלית".

עו"ד שפטל מפריך את הטענה כאילו היחידים שנהנים מהצמיחה הם העשירון העליון, "זה פשוט לא נכון. רק השנה היה יבוא של מאתיים אלף מכוניות חדשות, רק המעמד הבינוני קונה את כל המכוניות האלה, העשירון העליון קונה מקסימום אלפיים מכוניות יוקרה, כמו מרצדס או פורשה".

"יש כל הזמן השתוללות תקשורתית כאילו יש גל התייקרויות, בפועל המדד שהתפרסם בינואר עמד על 0.2 אחוז שנתיים, שלפי דעתם של כל הכלכלנים זו רמת אינפלציה אידאלית", אמר שפטל.

הוא משוכנע שגם הפרסומים על משבר הדיור, הם פרסומים מטעים, "מאז שאני זוכר את עצמי זוגות צעירים לא יכלו לרכוש דירה, ברור שאם זוג צעיר רוצה לגור דווקא בתל אביב או רחביה, תהיה לו בעיה. באף מקום בעולם זוג צעיר לא יכול לקנות דירה בסנטר, לא במנהטן ולא בלונדון".