תנועת קוממיות ערכה בצהריים (ראשון) כנס מחאה בקריית ארבע על רקע צו המעצר לרב דב ליאור והרב יעקב יוסף.

את הכנס פתח רב הישוב בית יתיר, הרב חיים ירוחם סמוטריץ', המנחה את הכנס באמרו כי "זו שמחה גדולה מאוד שתלמידים צעירים יותר מהישיבות נתקבצו כאן". 

"באנו לכנס להיות תלמידים. זכינו שגם הרב זלמן ברוך מלמד והרב דוד חי הכהן, מתלמידיו המובהקים של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, נמצאים עימנו כאן".

הרב זלמן ברוך מלמד אמר לקהל התלמידים, כי "יסוד האמונה זה הכרה שעם ישראל הוא עם מיוחד שריבונו של עולם בחר בו. אמרנו בהבדלה המבדיל בין קודש לחול בין ישראל לעמים. יש מדרגות בעולם ועם ישראל הוא מדרגה מיוחדת".

ראש קהילת 'אורות התורה' ורב שכונה בבת ים, הרב דוד חי הכהן, אמר כי "מהגמרא למדנו שגם מי שלא חייב בלימוד תורה חייב בכבודה של תורה. מי שמבזה תלמידי חכמים התורה לא נותנת לו רפואה".

"הקב"ה מוותר על כבודו אך לא מוותר על כבודם של תלמידי חכמים", הוסיף הרב הכהן.

רב הישוב שבי שומרון, הרב יהושע שמידט, אמר כי "יסוד הכינוס הזה להגיד לתלמידים שישנה כאן תורת אמת, תורה של גאולה. כשהתקשורת רוצה גימיק, היא מוצאת רבנים שיגידו דברים שאינם דברי תורה. זו חוצפה שרבנים באים ואומרים דעת תורה כאשר לא הגיעו להוראה".

רב הישוב קריית ארבע - חברון, ומי שהוצא נגדו צו המעצר, הרב דב ליאור, אמר בכנס, "הבעיה שלנו היא עם אלו שמנהלים את המדינה עם הקטנות, אנשים שניתקו עצמם מהעבר הם הגיעו להתנתקות מהתורה ומחבלי ארץ ישראל. אם רבנים חטאו נגד המדינה - שיחקרו אותם, אך לא שמעתי איזה סוג עבירה עשו הרבנים".

לדבריו, "הרבנים חייבים להגיד דעת תורה ומי שלא אומר הוא מועל בשליחותו הציבורית. החוק לחסינות של הרבנים לא יפתור את הבעיה, אלא התיקון צריך להיות בשורש וזה אנחנו תולים בחינוך שאתם זוכים לקבל אצל הרבנים. עוד כמה שנים אתם תהיו המנהיגים של המדינה בכל תחום, אנשים שאכפת להם מהי טובת כלל ישראל".