נתניהו ואנשי הליכוד
נתניהו ואנשי הליכוד

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה פה אחד  את הצעת החוק של יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ, הקובעת כי יוחל החוק הישראלי על היישובים היהודיים ביהודה ובשומרון.

להצעת החוק הצטרפו חברי סיעת האיחוד הלאומי ו- 22 חברי הקואליציה, בהם כמעט כל סיעת הליכוד. ביום רביעי תעלה הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת ובשל התנגדות הממשלה צפויה להתנגד לה כל הקואליציה אף שרובה חתומה עליה.



הצעת החוק הולדתה של הצעת החוק לפני כ-4 שנים על-ידי חה"כ הרב בני אלון שעליה חתמו בין היתר גם חברי הכנסת מהאופוזיציה דאז: בנימין נתניהו, מיכאל איתן, גלעד  ארדן, ישראל כץ, לימור לבנת, גדעון סער, יובל שטייניץ, סילבן שלום, יולי יואל אדלשטיין, סופה לנדבר, סטס מיסז'ניקוב, יעקב מרגי, מאיר פרוש, ראובן ריבלין ועוד.



הצעת החוק עלתה לועדת שרים בדיוק לפני שנה וזו ביקשה לדחות הדיון ב-3 חודשים. חה"כ כצל'ה נענה בזמנו להפצרתו של רוה"מ נתניהו באמצעות יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (החתום בעצמו על הצעת החוק) שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאה ולהמתין 3 חודשים.



מאז חלפה שנה תמימה וועדת השרים בראשות השר יעקב נאמן לא נענתה לדרישת יו"ר האיחוד הלאומי לקיים הבטחתה ולשוב ולדון בהצעת החוק. השר בני בגין אשר לאחרונה ממלא את מקומו של השר נאמן בראשות ועדת השרים לענייני חקיקה הודיע כי "נעשה לאיחוד הלאומי עוול, ועל כן אעלה את החוק לדיון שני בועדת השרים לאלתר".



ועדת השרים הבוקר החליטה להפיל את הצעת החוק פה אחד. בועדת השרים לענייני חקיקה חברים השרים: יעקב נאמן, בני בגין, דניאל הרשקוביץ, גדעון סער, יולי אדלשטיין, גלעד ארדן, משה כחלון, יוסי פלד, ישראל כ"ץ, יובל שטייניץ, יצחק אהרונוביץ', סופה לנדבר,אורית נוקד, סטס מסז'ניקוב, מיכאל איתן, לימור לבנת, דן מרידור, משולם נהרי, יעקב מרגי ושלום שמחון.



רשימת 26 המצטרפים להצעת החוק: יריב לוין, ציפי חוטובלי, דוד רותם, אורי  אריאל, זאב אלקין, אורי אורבך, דני דנון, יצחק  וקנין, אלכס מילר, פניה קירשנבאום, אברהם מיכאלי, דוד אזולאי, חיים אמסלם, אריה אלדד, מיכאל בן-ארי, חמד עמאר, מירי רגב, אמנון כהן, נסים זאב, כרמל שאמה, אנסטסיה מיכאלי, משה (מוץ) מטלון, ציון פיניאן, מנחם אליעזר מוזס, אורלי לוי אבקסיס, אורי מקלב.



אלא שחתימות לחוד והצבעה לחוד. ביום רביעי הקרוב צפויים כל חברי הליכוד, השרים ושאינם שרים, להצביע במו ידם נגד החתימה של עצמם ושלא להחיל את החוק הישראלי על יישובי יו"ש. גם הפעם הופעלו לחצים על יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) באמצעות יו"ר הקואליציה חה"כ זאב אלקין (ליכוד) אשר ביקש שלא להביך את הליכוד ושלא להעלות החוק להצבעה ביום רביעי.



כצל'ה דחה את הבקשה והודיע שיעלה את החוק להצבעה "הצעת החוק שהוגשה בעבר ע"י הליכוד ונתניהו בראש החותמים, נוגעת לשורשי חזרתנו ועתידנו בארץ ומסדירה את מעמד 350 אלף חלוצי יו"ש להיותם אזרחים שווי-זכויות שאינם כפופים לגחמותיו של שר בטחון ומשפטן כזה או אחר. אנו רק חזרנו והגשנו את אותה הצעת חוק".



כצל'ה הוסיף: "ביום רביעי ייאלץ עם ישראל לחזות במו עיניו מי נאמן לארץ-ישראל בדיבורים ובחתימות אבל מפנה לה ולתושביה עורף בשעת מעשה ומי נאמן לה באמת. למי ארץ-ישראל ומיישביה הינם בגדר מטבע עובר לסוחר שמשלמים להם מס שפתיים כדי להיבחר לכנסת ומי הם הנלחמים למענה".



כצל'ה מסיים: "כעת למעשה מתברר למפרע שמי שהכריז והשלים עם הסיסמה המבישה של "שתי מדינות לשני עמים"; ומי שהקפיא את יישובי יו"ש וביקש להקפיאם שוב והיה נכון להשלים עם הקפאה נוספת לא באמת התכוונו לאמיתת החתימה שלהם עצמם על הצעת החוק, לא בכנסת הקודמת ולא בכנסת הנוכחית".