פולשים בשבת. סוסיא
פולשים בשבת. סוסיאפלאש 90

כמדי שבת, גם בשבת האחרונה הגיעו לשדות השייכים לחוות הר סיני הסמוכה לישוב סוסיא שבדרום הר חברון פעילי שמאל וכמה מערביי הסביבה בניסיון לקבוע עובדות בשטח.

על האירוע סיפר בהרחבה אבידן אופיר, מנהל החווה, שמצא את עצמו מול מאות כבשים ועשרות פעילי שמאל וערבים מאובטחים על ידי כוחות הביטחון.

"הם הפתיעו אותנו בסביבות השעה 9:30. היו שם כשלושים ערבים ושמאלנים שהגיעו יחד. הערבים שהיו שם שייכים למשפחת מור שהיא משפחתו של הרוצח של יאיר הר סיני. הם הגיעו עם עזרא נאווי וחבורתו לשטחי המרעה שלנו, במקום שאין לגביו שום ספק שהוא שייך לנו. יש לנו חתימה על כך מול המינהל ומול החטיבה להתיישבות. הם הגיעו עם עדרים של כארבע מאות ראש והתחילו לרעות על שטחי המרעה שלנו", מספר אופיר.

אל מול אותם עשרות פעילי שמאל וערבים הגיע אופיר עצמו עם עוד ארבעה מתושבי המקום ולהפתעתם גילו שאין צורך להזעיק למקום צבא שכן חיילים ואנשי מג"ב כבר נמצאים במקום. "פנינו אליהם ואמרנו להם שזה שטח שלנו, אבל הם אמרו שמותר לערבים לרעות כאן כי קצינת התיאום והקישור קבעה שהשטח הזה הוא שטח פרטי פלשתיני".

אופיר מסביר בדבריו שאדמות אלו לא יכולות להיות אדמות פרטיות של ערבים שכן באזור זה הוכרע מיד לאחר מלחמת ששת הימים על ידי משפטנים שהאזורים השייכים לכפריים הם האזורים שבואדיות טואילו השטחים שעל ההרים עצמם אינם בשימוש הפלשתינים ועל כן לא יוגדרו כאדמות פרטיות אלא כאדמות מדינה. ההסבר המלומד הזה לא סייע לאופיר ואנשיו לשכנע את הקצינים שהיו במקום, ואלה התעקשו שמותר לפלשתינים לרעות את העדרים בשטח המדובר.

"ניגשתי לסמג"ד ואמרתי לו שקצינת הציאום והקישור מטעה אותנו ונצטרך לתבוע אותם אזרחית על הנזק. זה לא עזר והתחלנו בכוחות עצמנו לפנות את העדרים. פעילי הזכויות שהיו שם צעקו וניסו למנוע מאיתנו לפנות את העדרים כשתוך כדי כך הסמג"ד חותם על צו שטח צבאי סגור. אחרי שהוצא הצו והעדרים פונו הלכנו מהמקום, וראינו שהעדר מתרחק, אבל להפתעתנו בתוך כמה דקות אנחנו רואים שהעדר חוזר בליווי אבטחה של צה"ל ומג"ב. חזרנו מיד לשטח והודענו שזה לא מעניין אותנו שיש צו שטח צבאי. הגיעו איתנו עוד אנשים מסוסיא. הקצין שהיה שם אחראי על הגזרה במהלך השבת אמר לנו שמבירור שהוא עשה מדובר באדמות סקר וההסכמות שיש לנו והחתימות שנחתמו לא מעניינים אותו. אמרתי לו שהוא טועה בגדול, ואנחנו נתבע אותם כי יש כאן נזק ממשי. עדר כזה יכול לחסל בחמש דקות את המרעה כאן. חוץ מזה שהוא מכניס למקום את בני בניו של רוצח וגם משקר".

כפי שהיה בשלב הראשון, גם בשלב זה הטענות לא עזרו לאנשי החווה ואנשי סוסיא, ובתוך דקות הגיע למקום קצין משטרה שהודיע לאופיר שהוא עצור.

אופיר ביקש מהקצין שיוציא מהג'יפ את נקודת הנ.צ. שבה הוא נמצא בכדי לאמת את הטענות, ואכן בתחנת המשטרה לאחר מספר שיחות טלפון הובררה הטענה שאכן מדובר בשטח השייך לאנשי החווה. "הקצין לא התנצל כמובן וניסה לטעון שהרועים והשמאלנים נכנסו רק לעשרים מטר. הגשנו תלונה נגד הערבים, נגד השמאלנים על תקיפה וגם נגד הקצינים".