הפגנה בבילעין
הפגנה בבילעיןפלאש 90

גם בסוף השבוע שעבר, כמו בכל סוף שבוע הגיעו מפגיני שמאל, אנרכיסטים ומפגינים מערביי האזור לאזור הגדר בבילעין וקיימו הפגנה אלימה תוך השלכת אבנים, מוטות ברזל וחפצים שונים לעבר כוחות הביטחון שהגיעו למקום. זאת במקביל לניסיונות החוזרים ונשנים להרוס את הגדר.

בימים האחרונים פועל ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' בזירה המשפטית במאמץ להביא להוצאתם של צווי מניעה נגד יוזמי ההפגנות הללו. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מנכ"ל הארגון, סא"ל במיל מאיר אינדור, המספר כי עיקר היעד כעת הוא להגיע לצו שימנע מהמארגנים את התקרבותם למקום עוד קודם שיצאה ההפגנה לפועל ולא להסתפק בהוצאת צו שטח צבאי סגור לאחר שהיא החלה כבר, צו שממילא אינו מכובד על ידי המפגינים.

אינדור מזכיר בדבריו כי בצעד משפטי דומה נקטה מערכת הביטחון נגד מפגיני ימין כאשר חששה שההפגנות יובילו לאלימות כלפי ערבים או כלפי כוחות הביטחון. כעת הוא דורש יחס זהה גם כלפי מפגיני השמאל הקיצוני. הוא מזכיר כי מול אנשי הימין אף הוצאו צווים להרחקה מהבית מחשש זה. "למיטב ידיעתנו מהלך שכזה לא התרחש מעולם כלפי פעילי שמאל".

ומה הקשר בין ארגון נפגעי הטרור למאמץ המשפטי הזה? מבחינת אינדור הדברים ברורים: "יש טרור בנשק חם ויש בנשק קר, נשק של אבנים ובקת"בים. כשחיילי צה"ל סופגים את הנשק הקר הזה תפקידנו להגן עליהם".

ומה לגבי צה"ל עצמו? האם צה"ל לא היה אמור להוביל את המאבק? אינדור סבור שאמנם כן, אך עם זאת הוא מודע למהלכים הציבוריים והתקשורתיים המגבילים את פעילות צה"ל מול ההתארגנות המשומנת היטב הזו, התארגנות המבוצעת בשילוב כוחות של מפגינים אנרכיסטים, מימון זר ופעילי שמאל נוספים.

בדבריו הוא מוסיף ומכיר כי למערכת הביטחון נגרם נזק של עשרות אלפי שקלים בכל הפגנה שכזו, בין בהרס הגדר היקרה ובין בעלות ימי הפעילות של החיילים המוחשים למקום. לטעמו גם זו עילה לתביעה משפטית ודרישה לצו מניעה להגעתם של הפעילים למקום.

כמו כן דורשים ב'אלמגור' לחשוף את מסלול זרימת הכספים בהם ממומנות ההפגנות שכבר הפכו למעין הפנינג יום שישי קבוע. לשם כך הארגון מקים בימים אלה צוות מעקב שיכלול הורים לחיילים, בני משפחות שכולות, משפטנים וקציני צה"ל שיחברו למאבק החדש.