.
.פלאש 90

העיתונאי דוד בדין מנהל סוכנות ידיעות ישראלי  שמסקר את כינוס הג'יי סטריט בוושינגטון, אומר לערוץ 7 בשיחה מארה"ב, כי מעיון ראשוני בתכנית הכנס, עולה שחלק מהמוזמנים לכנס, הם אויבי ישראל, שמתכוונים בין השאר לדון בהטלת חרם על מדינת ישראל.

 "אנחנו יודעים שיופיע שם בין השאר, השגריר משוויץ. שוויץ מממנת את הכנס באמצעות יוזמת ז'נבה, יהיו שם דיונים שתוכנם הוא הטלת חרם על ישראל הם יקיימו על כך דיונים נרחבים. גם דניס רוס נשלח לכנס על ידי אובמה כדי לברך אותם, וגם רון פונדק ממרכז פרס לשלום" – אומר בדין.

דוד בדין טוען, שרק לאחרונה קיימו אנשי הג'יי סטריט כינוס בירושלים בו הם קראו לעודד את הסרבנות לשרות בצה"ל, "בכנס האחרון שלהם, הם עודדו  חיילים לסרב פקודה אם מבקשים מהם לשרת מעבר לקו הירוק, הם הזמינו לכנס סטודנטים ועודדו אותם לערוק מצה"ל".

בדין מספר שהוא פנה לכל חברי קדימה שמשתתפים בכנס והפנה אליהם שאלות נוקבות. "פנינו לנחמן שי ולשלמה מולה ושאלנו אותם איך העמדה הציונית שלהם מסתדרת עם ארגון שתומך בסירוב פקודה. עד היום לא קיבלנו מהם תשובה".

לדבריו במהלך הכנס של ג'יי סטריט בוושינגטון, יופיע בין השאר מוסטפא ברגותי. "הם הזמינו את ברגותי להרצות שם, האיש הזה מפיץ בעולם שישראל הורגת ילדים בגז מדמיע, אלה האנשים שג'יי סטריט מביאה לכנס, ואנחנו נחשוף לציבור את כל הדיונים שיהיו שם, כולל את הדיון שיעסוק בהטלת חרם על ישראל ותמיכה בזכות השיבה לפלשתינים, מבחינתנו הנוכחות של חברי קדימה בכנס היא חציית קו אדום".