
זה קרה במוצאי שבת לפני כשבועיים. רכבת יצאה מקרית מוצקין לאשקלון ובה נסעה חנה לב רן, בת למעלה משמונים תושבת אשקלון. כשהגיעה הרכבת לאזור לוד קיבלו הנוסעים הודעה על תקלה ועל תקוותו של הנהג שיצליחו להגיע ללוד, תקווה שנכזבה והרכבת נותרה תקועה באמצע הדרך. ביומן ערוץ 7 סיפרה לב רן על השתלשלות האירועים.
"קרוב ללוד הרכבת נעצרה. אמרו שיש תקלה ונשתדל להגיע ללוד, אבל לא הגענו והרכבת נעצרה. אמרו לנו שרכבת אחרת תגיע לאסוף אותנו לאשקלון", היא מספרת.
הרכבת החלופית אכן הגיעה, אולם הדרך בין הרכבות הייתה קשה ולא צפויה. "אמרו לנו שניגש לפתחים. חשבתי שיהיו סולמות או מדרגות לרדת. לא היה. היו שני שלבים ואז היה צריך לקפוץ אל הקרקע. הייתה תהום של משהו כמו מטר".
לב רן, כאמור בת למעלה משמונים, קפצה כמו שאר נוסעי הרכבת וצלחה את הקפיצה ללא פגע. בעיה נוספת התעוררה כשביקשה לעלות אל הרכבת החלופית שגם לפתח שלה לא הובילו מדרגות או סולם חירום. "שאלתי איך אכנס, ואז חיילים שעזרו שם לאנשים לעלות עזרו לי. אחד מהם הניח את הירך שלו ואמר לי 'תעלי על הרגל'. זה לא היה כל כך נעים, אבל לא הייתה ברירה וכך בעזרת הירך שלו ועזרה של חייל נוסף עליתי".
לב רן בעזרת כלתה פנתה בתלונה לרכבת ישראל וזו הגיבה שפרטי האירוע אינם נכונים וכי היו סולמות אל פתח הרכבת. לב רן מתעקשת וקובעת שסולמות, מדרגות או כל דרך הגעה אחרת מהקרקע אל פתח הרכבת לא היו במקום. עוד היא מוסיפה ומציינת כי במכתב תגובת הרכבת אף הוצע לה פיצוי, אולם היא אינה מבקשת כל פיצוי אלא בסך הכול שידאגו לכך שיהיו סולמות ודרכי גישה סבירות במקרי חירות עתידיים.
יצוין, כי כבר בראשית השבוע שעבר פנינו לרכבת ישראל בבקשת תגובה על תלונתה של גברת לב רן. עד היום (כאמור, כשבוע אחרי) לא הגיעה תגובת הרכבת למערכת ערוץ 7 והתגובה היחידה שהגיעה מהרכבת הייתה זו שנמסרה במהלך השבוע האחרון לכלתה של לב רן, תגובה, על פיה כאמור, מתעקשים ברכבת ישראל שאכן היו סולמות לעזרת ציבור הנוסעים ונכונות לפצותה על עוגמת הנפש.
עוד נוסיף ונציין כי במכתב תגובה לתגובת רכבת ישראל כותבת אירית, כלתה של לב רן, כי "בבירור חוזר עם חמותי לגבי "סולמות לירידה מהקרון" - לא היה ולא נברא!!! את הנוסעים ריכזו לירידה מכמה יציאות, וביקשו מחיילם אדיבים לעזור לכל הנוסעים. אולי לסולמות כאלה כוונתך?! ההתפלאות על כך לא באה רק מצד חמותי אלא גם מנוסעים אחרים שהעלו לרכבת השנייה!".
עוד כתבה: "הייתי רוצה לבקר ולראות את סולמות עליהם את מדברת. חוששני שיש כאן "אי דיוק" בתגובתך שנועד לחפות על מחדל בטיחותי ברכבת. עדיף למנהלת הרכבת לתקן - ומהר - מחדל זה, לפני שיקרה האסון. תלונתנו זו לא באה בכדי לקבל כספים (!!) אלא לברר ולפתור את הבעיה!!!", חתמה בהבהרה.
שוב נזכיר כי למערכת ערוץ 7 טרם הגיעה תגובת הרכבת. במידה ותגיע כזו נפרסמה במלואה.
